Tue. Nov 12th, 2019

Πρόταση για την παρουσία σχολικού φυσικοθεραπευτή στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΦ, κ. Πέτρο Λυμπερίδη “είναι ένα μοντέλο που αξιοποιεί την ειδικότητα του φυσικοθεραπευτή και εφαρμόζεται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως για παράδειγμα τη Μάλτα και αφορά την παρουσία φυσικοθεραπευτή στις σχολικές μονάδες α΄βάθμιας και β΄ βάθμιας εκπαίδευσης, αξιοποιώντας την ειδικότητα του φυσικοθεραπευτή στο επίπεδο της πρόληψης και την αγωγής υγείας, επίσης με την δυνατότητα της αξιολόγησης των μαθητών, την συνεργασία με διάφορες ιατρικές ειδικότητες και παραπομπή εφόσον υπάρχουν λόγοι και την κατάρτιση ειδικών προγραμμάτων θεραπευτικής άσκησης”.

Η αποδοχή από μέρους του Υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων της συγκεκριμένης δράσης σε πιλοτική εφαρμογή, θα αποδείξει πόσο σημαντική είναι η παρουσία φυσικοθεραπευτή σε σχολικές μονάδες, ενώ ο Π.Σ.Φ δηλώνει έτοιμος για να καταθέσει εμπεριστατωμένη εισήγηση.

Το πόσο τελικά σημαντική είναι η συμβολή των φυσικοθεραπευτών σε επίπεδο πρόληψης και αγωγής υγείας αναπτύχθηκε πρόσφατα σε αντίστοιχο πρόγραμμα με πρωτοβουλία του Υπουργείου Υγείας και εφαρμόζεται στις σχολικές μονάδες ,στην οποία συνέβαλε ουσιαστικά ο Π.Σ.Φ.

Στα τέλη του 2018 ολοκληρώθηκε το 1ο Συνέδριο “Αγωγή Υγείας” με θέμα: “Η Συνεργασία εκπαιδευτικών, επαγγελματιών υγείας και ακαδημαϊκών” που διεξήχθη στο συνεδριακό κέντρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου παρουσιάστηκαν οι δράσεις και οι παρεμβάσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο, για το σχολικό έτος 2018 – 2019, της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Τμήμα Γ΄ Ανάπτυξης Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Πρόληψης, του Υπουργείου Υγείας.

“Σκοπός των παρεμβάσεων ήταν τα παιδιά και οι νέοι να κατανοήσουν και να γνωρίσουν την σημασία και την σπουδαιότητα της σωστής στάσης του σώματος και της συμβολής της άσκησης σε αυτή. Επίσης, να τα αποτρέψει από προβλήματα που ευνοεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής, τα οποία σχετίζονται με τη σπονδυλική στήλη, το σωματικό βάρος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα” υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΠΣΦ, κ. Πέτρος Λυμπερίδης.

Η εν λόγω παρέμβαση αξιοποίησε την παρουσίαση με τίτλο: “Στέκομαι σωστά και ασκούμαι” για τις τάξεις Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, με οδηγίες για εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες υγείας που υποβλήθηκε από την 6η Υ.Πε. – Γ.Ν.Π.Π. ΚΑΡΑΜΑΝΔΑΝΕΙΟ με την επιστημονική συνεργασία και συμβολή της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης και του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.

Την παρέμβαση δύναται να αναπτύσσουν εκπαιδευτικοί, καθώς και ιατροί, φυσικοθεραπευτές και επισκέπτες υγείας. Η παρέμβαση διενεργείται μία ώρα ανά τάξη εντός σχολικού ωραρίου.

Πηγή: iatronet.gr