Πε. Μαρ 28th, 2024

ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ: Φάρμακον «δια πάσαν νόσον και πάσαν…..»

Κοινοποίηση ειδήσεων

ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ
Φάρμακον «δια πάσαν νόσον και πάσαν…..»
«Παιδικοί» προβληματισμοί και «αφελείς» απορίες στις Ευχές της ΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΛΗΨΗΣ
Αυστηρώς Ακατάλληλον για Μη Επισκόπους, Μη Θεολόγους ,Μη Κληρικούς, Μη Χριστιανούς!
Για πολλά χρόνια , ή μάλλον για κάμποσους αιώνες τώρα, γνωρίζει ο κάθε χριστιανός, πως η Θεία Κοινωνία είναι Δώρο ΖΩΗΣ για τους πιστούς, φάρμακο δια πάσα νόσο, για κάθε αρρώστια, και πως είναι το Μυστήριο των Μυστηρίων. Θεμέλιο και ακρογωνιαίος Λίθος της Εκκλησίας! Μ’ απλά λόγια: Μόλις εκλείψει η Θεία Ευχαριστία, η Εκκλησία του Χριστού …διαλύθηκε!!! Δεν είναι υπερβολή. Είναι Θεόσδοτο το Μυστήριο, το προσέφερε δηλαδή ο ίδιος ο Χριστός στην ανθρωπότητα κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου. Η Ακολουθία της Θείας Μετάληψης ή Θείας Ευχαριστίας, την οποία υποθέτω πως έχει διαβάσει ο κάθε Επίσκοπος, ο κάθε Κληρικός, ο κάθε Θεολόγος και ο κάθε Χριστιανός, τονίζει και εξαίρει την αξία και σημασία του Μυστηρίου των Μυστηρίων, με τρόπο απόλυτο! Ή πιστεύεις και αποδέχεσαι ότι η Θεία Ευχαριστία είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Σώμα και Αίμα Χριστού και λειτουργεί στον άνθρωπο ως Ζωοποιός Δύναμη, ως φάρμακο Ζωής Αιωνίου και …..ΌΧΙ μόνον προσκαίρου,…. ή απλά σταματάς να κοινωνάς, εάν διαπιστώσεις ότι διακατέχεσαι από φόβο, δυσπιστία, ή αμφιβολία για την Ζωοποιό και Ζωογόνα δύναμη του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Το δεύτερο είναι σίγουρα πιο τίμιο και ειλικρινές και ενώπιον του εαυτού μας, αλλά κυρίως ενώπιον Θεού! Παρακάτω παρατίθενται χωρία από την Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως (εντός εισαγωγικών). Η Μετάφραση των επιλεγμένων αποσπασμάτων (εντός παρένθεσης) ελήφθη από το τα Βιβλία της Θείας Λειτουργίας και Θείας Μεταλήψεως που έχει μεταφράσει ο ελλογιμότατος Αρχιμανδρίτης π. Μάξιμος Παναγιώτου της Ιεράς Μητροπόλεως Ρόδου, ενώ οι …… «παιδικοί» προβληματισμοί και «αφελείς» σχολιασμοί τίθενται από τον γράφοντα και υπογράφοντα το κείμενο…. χωρίς παρενθέσεις και εισαγωγικά!
-«Άρτος ζωής αἰωνιζούσης γενέσθω μοι τὸ Σώμα σου το άγιον» ( Άρτος -τροφή για ζωή αἰώνια ας γίνει σε ἐμένα το Άγιο Σῶμα σου) Για φαντάσου η Θεία κοινωνία να χαρίζει αιώνια Ζωή και εγώ να φοβάμαι να κοινωνήσω, διότι ενδέχεται…. η Θεία Κοινωνία, να μου στερήσει την πρόσκαιρη ζωή μου, μεταδίδοντας μου ασθένεια!!! Απορώ! Είναι δυνατόν; Πάντως ευτυχώς! Η Εκκλησία της Ελλάδος με αφορμή την πανδημία, μας διαβεβαίωσε σε όλους τους τόνους, ότι δεν τίθεται θέμα σχετικό με την θεία Κοινωνία και την μη μετάδοση ασθενειών και είναι απόλυτα σίγουρο ότι δεν θα ενδώσει και δεν θα αναθεωρήσει….. Οψόμεθα!

  • «…το Σώμα σου το αγιον, εύσπλαχνε Κύριε, καὶ τὸ τίμιον Αίμα,… καὶ νόσων πολυτρόπων ἀλεξητήριον». (το Σώμα το άγιο, εύσπλαχνε Κύριε, και το τίμιο Αίμα, και ασθενειών ποικιλόμορφων μέσο προφύλαξης) – Λέτε να μας «παραμυθιάζει» η Ευχή της Θείας Μετάληψης και να μην αποτελεί η Θεία Ευχαριστία μέσο προφύλαξης από ποικιλόμορφες ασθένειες και πανδημίες;
    -«…αξίωσε με Τούτον τρώγοντα σώζεσθαι.» (..αξίωσε με αὐτόν καθώς τρώω να σωθώ.) –Κοινωνούμε τον Χριστό λοιπόν για να σωθούμε και όχι για να μη σωθούμε και να πεθάνουμε!
  • «γένοιτο δε μοι εἰς ζωὴν αἰώνιον καὶ αθάνατον.» (..αλλά ας γίνει δε σε μένα πρόξενος ζωής αιώνιας και αθάνατης)- Η Θεία Ευχαριστία είναι πρόξενος Ζωής και όχι θανάτου! Συνεπώς είναι δυνατόν η Θεία Κοινωνία και το Άγιο Ποτήριον να μεταδίδουν θανατηφόρες ιώσεις;;; Τέλος πάντων! Ομολογώ την αφέλεια μου…..
    -«πώς θείου Σώματος καὶ Αίματος ὁ πηλός μετέχω καὶ αφθαρτοποιούμαι;» (πώς θείου Σώματος και Αίματος εγώ ὁ πηλός μετέχω και γίνομαι άφθαρτος;) – Λέτε πράγματι το πήλινο σώμα μου με την Θεία Ευχαριστία να γίνεται άφθαρτο και άτρωτο; Ή υπάρχει το ενδεχόμενο να «παρασυρθεί» από ιώσεις που θα προέλθουν από το κοινό Ποτήριο και να καταλήξει στη φθορά και στο θάνατο; Απλά ρωτάωωωωωω!!!
    -«…καὶ γενέσθω μοι τα άγια ταύτα εἰς ίασιν ….καὶ φυλακτήριον καὶ σωτηρίαν ….ψυχής τε καὶ σώματος…» (..και ας συντελέσουν σε ἐμένα τα άγια αυτά -Τίμια Δώρα- στη θεραπεία ….και προστασία και σωτηρία …..ψυχής και σώματος,) – Αν λοιπόν κάποιες αρρώστιες και ο τρόπος διαχείρισης τους, προκαλούν βλάβη και στο σώμα και στην ψυχή δηλαδή διασωληνωμένους και ανθρώπους με ψυχολογικά προβλήματα, ιδού το αντίδοτον: Τα Τίμια και Άχραντα Δώρα της Θείας Ευχαριστίας «εις ίασιν… φυλακτήριον και σωτηρίαν …ψυχής τε και σώματος»! Λοιπόν, θέτω ωμά στον εαυτό μου το εξής ερώτημα: πιστεύω ή δεν πιστεύω στη Ζωοποιό δύναμη της Θείας Κοινωνίας και στις καταπληκτικές ευχές της Θείας Μετάληψης που έγραψαν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας; NAI ή ΟΧΙ; Αν πιστεύω τότε κοινωνώ άφοβα και με απόλυτη εμπιστοσύνη στο Θεό. Αλλιώς………
    -«μεταλαβεῖν τῶν αχράντων καὶ αθανάτων καὶ ζωοποιών ….μυστηρίων σου…. εις ζωήν αιώνιον» (…μεταλάβω τα άχραντα και αθάνατα και ζωοποιά ….μυστήρια σου …….γιά ζωή αἰώνια·) – Τρομερές κουβέντες!!!«…μυστηρίων ….αθανάτων και ζωοποιών… εις ζωήν αιώνιον»: Μυστήριο λοιπόν η Θεία Ευχαριστία που δεν παρέχει θάνατο ως «α-θάνατον», απεναντίας γεννά ζωή, δηλαδή Ζωοποιό Μυστήριο, όχι μόνο για την πρόσκαιρη ζωή αλλά σε προορίζει και σε προωθεί και για την αιώνια! Αναρωτιέμαι: Τελικά «τις ο πιστεύων;»;;;;;
    -«Έτι πιστεύω, ὅτι τούτο αυτό εστί τὸ Άχραντον Σώμα σου καὶ τούτο αυτό εστί τὸ τίμιον Αίμα σου». (Ακόμα πιστεύω, ὅτι τούτο (το ψωμί) είναι το πανάγιο Σῶμα σου και τούτο (το νάμα)αὐτό είναι το τίμιο Αίμα σου).- Ουδέν σχόλιον! Αρκεί το «έτι πιστεύω»!!! Διότι όποιος πιστεύει ότι κοινωνώντας δεν βάζει μέσα του ψωμί και κρασί αλλά Σώμα και Αίμα Θεϊκό ……..τότε;;; Πρέπει να φοβάται;;; Εντελώς τυχαία άκουσα αυτές τις ημέρες, ότι κάποιοι Επίσκοποι έχουν εξαφανιστεί και δεν έχουν καμία επικοινωνία με το ποίμνιο τους, ενώ τα πρόβατα βολοδέρνουν πέρα –δώθε σαν χαμένα στο διάστημα!!! Ωχ! Αν φοβούνται οι ποιμένες…. τότε τα πρόβατα…! Τι άραγε φοβούνται οι ποιμένες μας; Μήπως και τους φιλήσουν τα πρόβατα το χέρι και κολλήσουν;;;;; Δεν έχω ακούσει, ποτέ μέχρι τώρα, οι τσομπαναραίοι να φοβούνται τα πρόβατα! Μήπως μας βάρεσε τελείως η καραντίνα, .… ή μέχρι τώρα οι τσομπάνηδες μας ήταν ασυμπτωματικοί και δεν φαινόταν ο φόβος τους….. Απλά ρωτάω. Ο Μέγας Βασίλειος, αν δεν απατώμαι, περιέθαλπε, και ως γιατρός που ήταν, λεπρούς και ασθενείς με μολυσματικές και μεταδοτικές ασθένειες στο λεπροκομείο που υπήρχε εντός της «Βασιλειάδας» και εκπαίδευε ο ίδιος το νοσηλευτικό προσωπικό, ενισχύοντας τους ψυχικά στο να περιθάλπουν τους δυστυχείς ασθενείς και μπαίνοντας μπροστά ο ίδιος προσωπικά, στη μάχη της καταπολέμησης των μολυσματικών ασθενειών. Καθ’ όλη δε την διάρκεια της ζωής του – πέθανε μόλις 49 ετών! – , όπως όλοι γνωρίζουμε, είχε συνεχώς ρίγη πυρετού από πιθανά ….υποκείμενα νοσήματα, έχοντας ασθενική κράση, ως φιλάσθενος που ήταν! Σίγουρα για τον Μέγα Βασίλειο ισχύουν τα λόγια του Ευαγγελιστή Ιωάννη περί «Καλού ποιμένος»: «εγώ ειμί ὁ ποιμήν ὁ καλός. Ο ποιμήν ὁ καλός τὴν ψυχὴν αυτού τίθησιν υπὲρ τῶν προβάτων· Ο μισθωτός δε καὶ ουκ ὢν ποιμήν, οὗ ουκ εισὶ τα πρόβατα ίδια, θεωρεί τὸν λύκον ερχόμενον καὶ ἀφίησι τα πρόβατα καὶ φεύγει· καὶ ὁ λύκος αρπάζει αυτά καὶ σκορπίζει τα πρόβατα. Ο δε μισθωτός φεύγει, ὅτι μισθωτός εστί καὶ ου μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων. Εγώ ειμί ὁ ποιμήν ὁ καλός, καὶ γινώσκω τα εμὰ καὶ γινώσκομαι υπό τῶν εμών, καθώς γινώσκει με ὁ πατήρ κἀγὼ γινώσκω τὸν πατέρα, καὶ τὴν ψυχήν μου τίθημι υπὲρ τῶν προβάτων»! Άκουσον: Ο μη μισθωτός θυσιάζει την ζωή του, ενώ ο μισθωτός Ποιμήν, κοιτάζει πρωτίστως να σώσει την ζωούλα του! Καημένα πρόβατα!!! Στο υπόλοιπο κείμενο η μετάφραση δική σας …και «ο νοών, νοείτω»!
    -«Θεουργὸν Αίμα φρίξον, άνθρωπε, βλέπων·» (Το Αίμα πού θεώνει τρέμε από φόβο, άνθρωπε,) – Θεία Ευχαριστία: Αίμα Θεουργόν δηλαδή σε κάνει Θεό! Φρίξον, τρέμε από τα φρικτά και θαυματουργά Άχραντα Μυστήρια και εγώ ως «πιστό παιδί» του Θεού θα φοβηθώ τις γριπούλες; Φρίξον!!!
    -«..καὶ χαρισάμενος ημίν τα φρικτά ταύτα καὶ ζωοποιά σου μυστήρια ….» (..και χάρισες σε μας τα φρικτά αυτά καί ζωογόνα σου μυστήρια ) – Μυστήρια ζωοποιά. Που σε ζωογονούν, γεννούν δηλαδή ζωή και απομακρύνουν τον θάνατο….. Όποιος το πιστέψει ξεπέρασε τον φόβο του θανάτου. Είναι ελεύθερος! Θέωσις!!!
    -«Σὺ γὰρ εἶ ὁ άρτος τῆς Ζωής,. ..» (Γιατί εσύ είσαι ὁ ἄρτος τῆς ζωής,) – Τροφή που με κρατά στη ζωή. Τι σχέση λοιπόν μπορεί να έχει η αρρώστια και ο θάνατος με τον Άρτο της Ζωής, με τον Άρτο που τροφοδοτεί την Ζωή;
    -«Τὸ Σώμα σου τὸ άγιον, Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ημών, γένοιτό μοι εἰς ζωὴν αἰώνιον,» (Το Σῶμα σου το Άγιο, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ας συντελέσει σ’ ἐμένα στή ζωή την αἰώνια ) – Πόσο μάλλον στην πρόσκαιρη!!!!!
    -«Ὁ τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα ἐν εμοί μένει, κἀγώ ἐν αυτώ». -Αυτό είναι η Θέωσις: Εγώ στο Θεό και ο Θεός μέσα μου! Έγινα ένα με τον Θεό! Ποια αρρώστια να φοβηθώ!!!
  • «Πίετε εξ αυτοῦ πάντες, τούτο εστί τό αίμα μου», (Πίετε απ’ αὐτό ὅλοι, αὐτό είναι τό αίμα μου), «Λάβετε, φάγετε, τούτο μού εστί το σώμα μου», – Είναι το Σώμα μου και το Αίμα μου διακηρύττει με το Στόμα Του ο Χριστός! Σώμα και Αίμα Θεϊκό μέσα μου! Που σου θάνατε – και ασθένεια το κέντρον; Τα συμπεράσματα δικά μας, Άγιοι Επίσκοποι, Κληρικοί, Θεολόγοι και άπαν το Χριστεπώνυμο Πλήρωμα!
    -«Και ποίησον τον μεν άρτον τούτον – τίμιον σώμα τοῦ Χριστοῦ σου. Αμήν.» (Κάνε αυτό το ψωμί τίμιο σώμα τοῦ Χριστοῦ Σου. Ας γίνει.) «Το δε ἐν τω ποτηρίῳ τούτῳ τίμιον αίμα τοῦ Χριστοῦ σου. Αμήν». (Τό δε περιεχόμενο τοῦ ποτηρίου αυτοῦ τίμιο αίμα τοῦ Χριστοῦ Σου. Ας γίνει. ) – Υπάρχει πιστός που μεταλαμβάνει και αμφιβάλλει ότι έγινε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Σώμα και Αίμα Χριστού; Αν ΝΑΙ τότε…….!
    -«Ορθοί. Μεταλαβόντες τῶν θείων, Αγίων, αχράντων, αθανάτων, , επουρανίων και ζωοποιών φρικτών τοῦ Χριστοῦ μυστηρίων, αξίως εὐχαριστήσωμεν τω Κυρίῳ.» (Όρθιοι. Αφού αξιωθήκαμε τη μετάληψη τῶν θείων, Αθανάτων…….και ζωογόνων Μυστηρίων του Χριστού, άξια ἄς εὐχαριστήσουμε τόν Κύριο.) – Και πάλι Α-θάνατα, δηλαδή χωρίς θάνατο και Ζωοοποιά και Ζωογόνα Μυστήρια. Τι άλλο θέλουμε;
    -«…μέχρι τελευταίας μου αναπνοής ακατακρίτως υποδέχεσθαι την μερίδα των αγιασμάτων σου …..εις εφόδιον ζωής αιωνίου…» – Θεία Κοινωνία: Εφόδιον ζωής Αιωνίου, πόσον δε περισσότερον εφόδιον ζωής προσκαίρου!
    -«των αχράντων σου μετάσχω και πανάγνων Μυστηρίων, οις ζωούται και θεούται πας ο τρώγων σε και πίνων….» – Όχι μόνον ζωούται, αλλά Θεούται ο μεταλαμβάνων, δηλαδή γίνεται Θεός! Τι πιο συγκλονιστικό θαύμα για τον πιστό, το οποίο αδιαμφισβήτητα «έξω βάλει τον φόβον» δια «πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν»!
    -«…ικετεύων του λαβείν με, και των σων ζωοπαρόχων Μυστηρίων….»- Ζωοπάροχα: Μια και μοναδική λεξούλα! Τα είπε όλα!
    -«….ου μη γαρ τοις εχθροίς σου το Μυστήριον είπω, ου φίλημα σοι δώσω , καθάπερ ο Ιούδας…»- Λέτε σε περιόδους ασθενειών να καραδοκεί ο «Ιούδας» που κρύβουμε ….επιμελώς μέσα μας και να επιδιώκει να «φιλά» προδοτικά το Χριστό που λατρεύουμε; Λέτε από το Χριστεπώνυμον πλήρωμα να υπάρξουν ….επιθυμίες και τάσεις προδοσίας λόγω φόβου; Δεν νομίζω! Απλά αναρωτιέμαι σαν αφελής που είμαι!
    -«ευχαριστώ σοι …..επι τη μεταλήψει των αχράντων και ζωοποιών σου Μυστηρίων…» -Αλλοίμονο, εάν δεν ευχαριστήσουμε το Θεό γιατί αντλήσαμε Ζωή από τα Ζωοποιά Του Μυστήρια!
    -«δὸς γενέσθαι ταύτα καμοὶ εἰς ίασιν ψυχής τε καὶ σώματος», ( αξίωσε να συντελέσουν αυτά και σε μένα στη θεραπεία και της ψυχής και του σώματος)-Αν λοιπόν οι ιώσεις και η παρατεταμένη διάρκεια τους, δημιουργούν σωματικά και ψυχικά νοσήματα-ψυχολογικά προβλήματα, η Εκκλησία και η Θεία Ευχαριστία αποτελούν την «ίασιν» και την θεραπεία…
    -«ευχαριστώ σοι επὶ πᾶσιν οἷς παρέσχου μοι αγαθοίς καὶ επὶ τη μεταλήψει τῶν αχράντων καὶ ζωοποιών σου μυστηρίων».( σε ευχαριστώ για όλα όσα μου πρόσφερες αγαθά και για τη μετάληψη των αχράντων και ζωοποιών μυστηρίων σου) – Και πάλι τα Μυστήρια τα Ζωο-ποιά!
    -«Τὸ σώμα σου τὸ άγιον, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ὁ Θεὸς ημών, γένοιτο μοι εἰς ζωὴν αἰώνιον» : (ας συντελέσει στην αιώνια ζωή-σωτηρία μου) – Τελικά στη Ζωή, τόσο την πρόσκαιρη όσο και την αιώνια, συντελεί η Θεία Ευχαριστία και ποτέ στο θάνατο!
    -«Μετά φόβου γεύσασθαι τούτου και ζήσεσθαι»: (με σεβασμό-φόβο Θεού δοκιμάστε αυτό και θα ζήσετε …. )- Δοκιμάστε και θα ζήσετε! Τι άλλο να προτείνει ο οποιοσδήποτε τιποτένιος που «φιλοδοξεί» να ανήκει στο Χριστεπώνυμο Πλήρωμα, όπως –καλή ώρα – ο σχολιαστής των κειμένων ….!
    -«των αχράντων και φρικτών Μυστηρίων σου μετασχείν ……γένοιτο δε μοι εις ζωήν αιώνιον και αθάνατον» (ας συντελέσουν στην αιώνια και αθάνατη ζωή μου)- Και Ζωή και αιώνια και Α-θάνατη, με απουσία δηλαδή του θανάτου! Τι άλλο θέλω!
  • «ζωοποίησον με τὸν τεθανατωμένον» δώσε σε μένα ζωή, στον πεθαμένο από τις αμαρτίες!- Αυτό πράγματι με εκφράζει απόλυτα!!!
    -«Γένοιτο δε μοι (ας συντελέσει) ἡ ευχαριστία αύτη εἰς χαράν, ὑγείαν…..»,- δηλαδή ….μακριά από εμάς ασθένειες και ψυχολογικά, αφού θα έχουμε χαράν και υγείαν λόγω Θείας Μεταλήψεως…
    -«..εις ἁγιασμόν ….καί ῥώμην (ευρωστία) καὶ ίασιν καὶ ὑγείαν ψυχής τε καὶ σώματος» – Θεία Μετάληψη: Φάρμακο για ευρωστία και υγεία αλλά και για θεραπεία ψυχική, από τα ψυχολογικά προβλήματα και τις αρρώστιες του σώματος!
    -…κάθαρον όλον (καθάρισε ολόκληρο από) μολυσμού σαρκός καὶ πνεύματος. – Συνεπώς η Θεία Κοινωνία σε προστατεύει από κάθε είδους μολυσματική ασθένεια που απειλεί και το σώμα σου αλλά και το πνεύμα σου! Λέτε τα ΜΜΕ που μας βομβαρδίζουν με στοχευμένη πληροφόρηση, να απειλούν να μολύνουν το πνεύμα και την πνευματική μας υγεία και ισορροπία με την συνεχή πλύση του εγκεφάλου μας; «Σίγουρα» όχι! Με τίποτα!!!!! Αν όμως…. παρ’ ελπίδα συμβαίνει, τότε η Θεία Ευχαριστία, μας καθαρίζει ολοκληρωτικά, «κάθαρον όλον μολυσμού σαρκός και πνεύματος».
    «Εάν μη φάγητε την σάρκα του Υιού του ανθρώπου και πίητε αυτού το αίμα, ουκ έχετε ζωήν εν εαυτοίς, ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει Ζωήν αιώνιον». …Όποιος δεν κοινωνά, δεν έχει ζωή μέσα του «ουκ έχετε ζωήν εν εαυτοίς», …πεθαίνουμε δηλαδή, από όποια οπτική γωνία και να το δούμε ως ο πιστοί……..
    Τέλος είναι βέβαιο ότι η ασθένεια και η κάθε δοκιμασία της ζωής, «δοκιμάζει» την πίστη των πιστών. Δίνεται μια καλή ευκαιρία σ’ αυτόν που θέλει να βρίσκεται κοντά στο Θεό ή να «αυτοαποκαλείται» χριστιανός, να τσεκάρει την πίστη του, την ειλικρίνεια και αξιοπιστία του, στη σχέση του με τον Χριστό. Εκείνο που πάντα ταίριαζε στον πιστό, αλλά ταιριάζει όλως ιδιαιτέρως στον πιστό της ταραγμένης εποχής μας, είναι το «ελθών εις εαυτόν» και το ταπεινό φρόνημα. «Οι καιροί ου μενετοί»! Επιβάλλεται πλέον εκ των πραγμάτων οι Ποιμένες μας να καταβάλλουν κάποια προσπάθεια ώστε να αποτινάξουν από το Σώμα της Εκκλησίας τον «μανδύα» και την «μάσκα» της εκκοσμίκευσης, να ξεχάσουν «τας λαμπράς πανηγύρεις», και τα «λαμπρά συλλείτουργα», τας εορτάς «επί τοις λαμπροίς ονομαστηρίοις» τους, τας λαμπράς των στολάς και τας λαμπράς των μίτρας, διότι οι κατά Θεόν «λαμπρότητες» δεν είναι τρα-λα-λα, αλλά γεννούν τρόμο! «Εν ταις λαμπρότησι τῶν αγίων σου πώς εἰσελεύσομαι ὁ ανάξιος;» (Στο μεγαλόπρεπο φῶς τῶν αγίων σου πώς θα εισέλθω ὁ ανάξιος; ) Εάν γαρ τολμήσω ο χιτών ……..»
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Χρήστος Ρουμελιώτης(ΘΕΟΛΟΓΟΣ)