Πα. Μαρ 29th, 2024

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας για να μη μετατραπεί το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής σε Πειραματικό (video-φώτο)

Κοινοποίηση ειδήσεων

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας από τον σύλλογο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Αλμυρής, ζητώντας να μη μετατραπεί το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής σε Πειραματικό και δεσμεύεται ότι θα σταθεί στο πλευρό των συναδέλφων και θα στηρίξει τις αποφάσεις τους.

Το Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Κορινθίας: Καταγγέλλει απερίφραστα τη στάση του Διευθυντή Π.Ε Κορινθίας ο οποίος καταστρατηγεί βασικές αρχές συναδελφικής αλληλεγγύης. Όχι στον αυταρχισμό! Να σταματήσουν οι πιέσεις από το Υπουργείο και τις ΠΔΕ!

Θα υπερασπιστεί με κάθε μέσο, συνδικαλιστικό και νομικό, σε συνεργασία με την Δ.Ο.Ε., το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Σύμφωνα με αίτημα του Διευθυντή Π.Ε Κορινθίας προς τη Διοικούσα επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής προτείνεται για να χαρακτηριστεί ως Πειραματικό. Πρόκειται για μία ενέργεια αντιδημοκρατική και αντισυναδελφική, καθώς έγινε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου. Δε σεβάστηκε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν αρνηθεί ομόφωνα τη μετατροπή του σε πειραματικό, σε σχετική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. 

Το επιχείρημα ότι το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής είχε χαρακτηριστεί ως Πειραματικό το «πρόσφατο» 2002, απόφαση όμως που έμεινε στα χαρτιά δεν μπορεί να σταθεί. Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που απέρριψε μαζικά ο κλάδος με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων θα είναι «υψηλών προσόντων», θα τοποθετούνται όχι με οργανική θέση, αλλά με θητεία και θα αξιολογούνται διαρκώς από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, τον ΣΕΕ και τον Διευθυντή «…στη διάρκεια της μονοετούς θητείας και στη διάρκεια του τελευταίου έτους της διετούς ή τετραετούς θητείας του, κατά περίπτωση…» Αξιολόγηση, λοιπόν, κάθε χρόνο με κριτήρια «…το βαθμό συμμετοχής στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου, την αποδοτικότητα (!) των μαθητών στις δράσεις που περιλαμβάνονται στα σχέδια προγραμματισμού δράσεων και εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου…».                                                                    Αξιολόγηση σε μια μάλλον εξαντλητική διαδικασία που θα περιλαμβάνει εκτός των πιο πάνω και συνέντευξη!!!

Στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία εφαρμόζονται πρώτα οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, η αντιδραστική εξοντωτική Αξιολόγηση, υποχρεωτική εφαρμογή Ευρωπαϊκών και άλλων Προγραμμάτων, προωθείται η λογική της Αριστείας και τελικά της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων.

Η θέση του Συλλόγου μας είναι ότι η αναγκαία επιστημονική έρευνα και η πιλοτική εφαρμογή μεταρρυθμίσεων πρέπει να εφαρμόζονται σε γενικά και ειδικά σχολεία που λειτουργούν σε πραγματικές συνθήκες, ώστε τα αποτελέσματα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις αρνητικές επιπτώσεις για μαθητές και  εκπαιδευτικούς που θα αποφασίσουν ένταξη των σχολείων τους στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία:

  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους ΘΕΣΗ (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021).
  • Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
  • Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση αφού το ΥΠΠΑΙΘ μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
  • Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.
  • Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του Συλλόγου Γονέων, Συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22).