Πα. Μαρ 29th, 2024

Τα μεγάλα έργα που συζητήθηκαν στην συνάντηση Νίκα – Μητσοτάκη – Φράγμα Ασωπού και Δόξα και η λιμνοδεξαμενή στο Ξυλόκαστρο

Κοινοποίηση ειδήσεων

Σειρά συσκέψεων στα υπουργεία Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, με αντικείμενο τα έργα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, δρομολογήθηκε μετά τη συνάντηση του περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, χθες Τετάρτη, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Οπως σημείωσε ο Π. Νίκας στη συνέντευξη Τύπου σήμερα το μεσημέρι στην Τρίπολη, η συνάντησή του με τον πρωθυπουργό έγινε προκειμένου “να υπάρξει ο αναγκαίος συντονισμός μεταξύ της Περιφέρειας και των συναρμόδιων υπουργείων ώστε να επιτυγχάνουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα τα καλύτερα αποτελέσματα. Tα έργα καθυστερούν εξ αιτίας της ανυπαρξίας του αναγκαίου συντονισμού και όχι γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, τα χρήματα υπάρχουν” τόνισε ο περιφερειάρχης και συνέχισε:

“Mε εντολή του πρωθυπουργού θα ακολουθήσουν συσκέψεις, με την συμμετοχή και της γενικής γραμματείας συντονισμού της κυβέρνησης, για τα αποτελέσματα των οποίων θα ενημερώνεται και ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης”.

Αναλυτικά, ως προς τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ο περιφερειάρχης σημείωσε:

ΣΤΕΓΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Προωθείται το αίτημα για μετεγκατάσταση των περιφερειακών υπηρεσιών στα στρατόπεδα της Τρίπολης, της Κορίνθου και του Ναυπλίου. Τα περισσότερα από τα κτήρια που στεγάζουν τώρα τις υπηρεσίες είναι ακατάλληλα καθώς δεν έχουν προσβασιμότητα για τα αμεα, όπως το Διοικητήριο στην Τρίπολη, στο οποίο σε λίγες εβδομάδες θα λειτουργήσει ασανσέρ για τους ηλικιωμένους και για τα αμεα.

Επιπλέον, τα ενοίκια ανέρχονται σε 1,8 εκ ευρώ τον χρόνο. Με τα ενοίκια μιας τετραετίας μπορούν να ανακατασκευαστούν τα κτήρια των στρατοπέδων. Παράλληλα, θα λυθούν κυκλοφοριακά προβλήματα, στην Τρίπολη με την μετεγκατάσταση υπηρεσιών που τώρα στεγάζονται σε 11 κτήρια.

“Ηδη επικοινώνησα με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και πολύ σύντομα θα υπάρξει συνάντηση (ΥΕΘΑ, υπουργείου Εσωτερικών και Περιφέρειας Πελοποννήσου) για την υπογραφή του απαραίτητου χρησιδανείου” δήλωσε ο Π. Νίκας.

ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

“Θέλω να συνδέσω τη θητεία μου με την στήριξη στον αγροτικό κόσμο, σε αυτόν τον κόσμο που παράγει και ουσιαστικά στηρίζει την οικονομία μας, όπως την στήριξε και σε πολύ δύσκολες στιγμές” επισήμανε ο περιφερειάρχης, δηλώνοντας ότι έθεσε στον πρωθυπουργό το ζήτημα της άρδευσης, “για το οποίο επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον” όπως είπε ο Π. Νίκας και συνέχισε:

“Πρέπει να προχωρήσουμε και να ολοκληρώσουμε ημιτελή έργα, κάποια από τα οποία έχουν γίνει και ανέκδοτο μάλιστα. Ορισμένα μελετώνται ή χρηματοδοτούνται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, άλλα η Περιφέρεια.

Θα γίνει ακτινογραφία του κάθε έργου, θα εντοπιστούν τα όποια προβλήματα και πώς μπορούμε να τα λύσουμε ώστε αυτό να ολοκληρωθεί.

Αναφέρομαι στα φράγματα του Ασωπού και του Δόξα, καθώς και την λιμνοδεξαμενή στο Ξυλόκαστρο (στην Κορινθία), στο έργο του Ανάβαλου (στην Αργολίδα), στο μεγάλο έργο στη λίμνη Τάκα (στην Αρκαδία), στα φράγματα στον Φιλιατρινό και τον Μιναγιώτικο, όπως επίσης στο Τρίκορφο και στη Θουρία (στη Μεσσηνία), στο φράγμα της Κελεφίνας (στη Λακωνία), καθώς και τα δίκτυα του ΓΟΕΒ Παμίσου (στη Μεσσηνία). Ολα αυτά θα εξεταστούν -και με τη συμμετοχή της γγ συντονισμού- σε σύσκεψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ήδη επικοινώνησα με τον υπουργό Μάκη Βορίδη”.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Στον τομέα των υποδομών, συνέχισε ο περιφερειάρχης, “επικοινώνησα με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και προγραμματίζεται επίσης μία σύσκεψη -πάντα με τη συμμετοχή της γγ συντονισμού- όπου θα εξεταστούν διεξοδικά όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται ή προγραμματίζονται στην Περιφέρεια και τα προβλήματά τους είτε σε μελετητικό είτε σε χρηματοδοτικό επίπεδο

Επισήμανα ότι προκειμένου να προχωρήσουμε αυτά τα έργα, θα πρέπει να λυθούν θέματα συντονισμού και συνέργειας, τα οποία είναι ίσως μεγαλύτερα προβλήματα από το οικονομικό.

Ενδεικτικά αναφέρω, στην Αργολίδα τη σύνδεση του Ναυπλίου και του Αργους με τον Α7 -είναι οι μόνες μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας που δεν συνδέονται με τον αυτοκινητόδρομο- καθώς και την προώθηση της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ναύπλιο, είναι κι αυτό μείζον θέμα -και εκτιμώ ότι και για τον πρωθυπουργό αποτελεί ζήτημα προτεραιότητας.

Στην Αρκαδία ο δρόμος προς τα Λαγκάδια που τον συζητάμε καμιά πενηνταριά χρόνια χωρίς να έχουμε κάνει τα αναγκαία βήματα και ο περιμετρικός της Τρίπολης. Στη Λακωνία η παράκαμψη της Σκάλας, η περίφημη γέφυρα, καθώς και ο δρόμος Σπάρτη – Γύθειο. Στην Κορινθία ο Ισθμός. Στη Μεσσηνία ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος / Κορώνη, έργο εθνικής σημασίας, καθώς και ο δρόμος Καλό Νερό – Τσακώνα. Ολα αυτά θα τα δούμε πολύ γρήγορα σε σύσκεψη με τον υπουργό Υποδομών”.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ως προς τα τουριστικά ζητήματα, ο περιφερειάρχης γνωστοποίησε ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη συνάντησή του με τον υπουργό Χάρη Θεοχάρη, μετά την πρόσφατη στην Τρίπολη, “προκειμένου να εξειδικεύσουμε ορισμένα θέματα, όπως τα υδατοδρόμια. Στο θέμα αυτό, πιέζουμε και φιλοδοξούμε να είμαστε σε καλή θέση το καλοκαίρι του 2020, καθώς με τα υδατοδρόμια θα λύσουμε πάρα πολλά προβλήματα, ιδιαίτερα σε περιοχές που μιλούν για αεροδρόμια. Ξέρετε ότι τα αεροδρόμια τα φτιάχνουν ιδιώτες.

Οσον αφορά τις μαρίνες, για την Πύλο, την Καλαμάτα, το Γύθειο και το Ναύπλιο υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για δημιουργία μαρινών φιλοξενίας μέγκα γιοτ”.

ΞΕΝΙΑ ΒΥΤΙΝΑΣ

Ενδιαφέρον επέδειξε ο πρωθυπουργός, σημείωσε ο Π. Νίκας, “για την αξιοποίηση των 37,5 στρεμμάτων στο πρώην Ξενία της Βυτίνας, οι εγκαταστάσεις του οποίου είναι εγκαταλελειμμένες και βανδαλισμένες.

Οπως γνωρίζετε, η Περιφέρεια επιδιώκει να δημιουργήσει αθλητικό κέντρο στις υποδομές αυτές, που κάποτε αποτέλεσαν την ατμομηχανή της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε ομάδες όλων των κατηγοριών να προπονούνται εκεί και να ενισχύσουν τον επιχειρηματικό κόσμο της Βυτίνας και της ευρύτερης περιοχής”.

ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ

Ο Π. Νίκας δήλωσε, επίσης, ότι συζήτησε με τον πρωθυπουργό και το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας, “ένα θέμα που έχει εξελιχθεί σε Γόρδιο δεσμό. Κι όπως ξέρετε, ο Γόρδιος δεσμός λύνεται και με την σπάθη, δεν είναι ανάγκη να ψάχνουμε -όπως κάνουμε καμιά δεκαριά χρόνια τώρα- τους κόμπους για να τον λύσουμε.

Πρέπει να προχωρήσουμε και θα προχωρήσουμε ταχύτατα, σας διαβεβαιώνω για αυτό. Ο,τι κόλπα και αν εξευρεθούν κι όσες τυπικές διαδικασίες κι αν αναφύονται, από πολλούς”.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ

Πολύ μεγάλο ζήτημα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, συνέχισε ο περιφερειάρχης, “είναι η κατάσταση του επαρχιακού και του παλαιού εθνικού οδικού δικτύου. Δεν μπορούμε να προσδοκούμε ανάπτυξη, όταν χρειάζεται ο τουρίστας από τη Μάνη να μεταβεί στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας από τον υφιστάμενο δρόμο. Κάτι πρέπει να αλλάξει, δεν μπορεί να έχουμε σήμερα τις αποστάσεις που ίσχυαν πριν 50 χρόνια.

Για το συγκεκριμένο θέμα, μέχρι του χρόνου το καλοκαίρι, θα έχουμε δώσει περί τα 20.000.000 ευρώ -αυτές είναι οι δυνατότητές μας- αποκλειστικά για τη συντήρηση του πιο πάνω δικτύου στην Περιφέρεια. Για να το πετύχουμε στραγγίξαμε τους κωδικούς, μαζί με τις προβλέψεις της επόμενης χρονιάς. Ζήτησα από τον πρωθυπουργό μια επιπλέον ενίσχυση για τον σκοπό αυτό, την οποία και θα μου την δώσει, ώστε του χρόνου το καλοκαίρι να έχουμε εντυπωσιακά καλύτερο και το επαρχιακό και το παλαιό εθνικό οδικό δίκτυο.

Χθες Τετάρτη, επικοινώνησε μαζί μου για το συγκεκριμένο θέμα ο υφυπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης -καθώς τελειώνει η χρονιά και δεν μπορεί η Περιφέρεια να απορροφήσει χρήματα τους δύο μήνες που απομένουν- ενημερώνοντας ότι από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα έχουμε νέα χρηματοδότηση για τη γρήγορη αναβάθμιση, μέσα από έργα συντήρησης, των αναφερθέντων οδικών δικτύων”.