Sat. Sep 26th, 2020

Υφ. Μεταφορών: Αυτά είναι τα 5 νομοσχέδια που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών (video)

Τα πέντε νομοσχέδια που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών περιέγραψε στο newsit.gr και στην Μάγδα Τσέγκου ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Αλλαγές στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και προσλήψεις για την κάλυψη των κενών θέσεων σε ΣΤΑ.ΣΥ και ΟΣΥ. Την ριζική αλλαγή του τρόπου απόκτησης διπλώματος οδήγησης, την αλλαγή στις κλήσεις και στο Point System.

Ο κ. Κεφαλογιάννης προαναγγέλλει και νόμο για τα ηλεκτρικά πατίνια και απαντά για τις αλλαγές που έρχονται τόσο στις απεργίες, όσο και στο αν θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας μετά το χάος που προκάλεσε η τελευταία απεργία των εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ.

Όλες οι αλλαγές στα ΜΜΜ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 800 νέα λεωφορεία

Περιγράφοντας την κατάσταση ο κ. Γιάννης Κεφαλογιάνης είπε ότι αυτή την στιγμή λειτουργούν 280 με 290 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη τα οποία είναι σε λειτουργία ανάλογα την ημέρα. Τις επόμενες ημέρες όπως είπε θα μπουν σε λειτουργία 100 με 120, νέα λεωφορεία μετά από συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και θα φτάσουμε έτσι τα 400. Και με άλλα 100 που θα μπουν μέσω leasing τον Ιούνιο θα φτάσει η Θεσσαλονίκη στα 500 λεωφορεία. Ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ακόμα ότι θα “τρέξει” κι ένας διαγωνισμός για την αγορά 800 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κυρίως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα ηλεκτροκίνητα, όπως λεωφορεία υβριδικά και γενικότερα φιλικά προς το περιβάλλον.

Δείτε όλη την συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στην Μάγδα Τσέγκου

400 οδηγοί θα ελεγχθούν αν είναι νομίμως σε διοικητικές θέσεις

Αυτό που επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης είναι και το γεγονός ότι στην Αθήνα από τους περίπου 3.000 οδηγούς, 400 οδηγοί ήταν εκτός υπηρεσίας, όσον αφορά την οδηγική υπηρεσία, ήταν σε κάποιους άλλους τομείς όπως διοικητικοί, διότι για διαφόρους λόγους είχαν βγει εκτός της αρχικής τους, ειδικότητας. «Είχαν μετακινηθεί για διαφόρους λόγους, μεταξύ των οποίων και ιατρικούς. Τυπικά νομίμως. Από εκεί και πέρα, όμως, αυτό το οποίο κάναμε είναι ότι ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα επανεξέτασης αυτών των περιπτώσεων, αυτή τη στιγμή έχουν μείνει 250 περιπτώσεις που θα περάσουν και δευτεροβάθμια επιτροπή και μάλιστα στο νομοσχέδιο το οποίο είναι σε συζήτηση αυτή τη στιγμή στην ολομέλεια της Βουλής, προβλέπεται η σύσταση της δευτεροβάθμιας επιτροπής, διότι θέλουμε αυτός οποίος προσελήφθη ως οδηγός, και βεβαίως ο άνθρωπος δεν έχει κάποιο σοβαρό θέμα, να επανέλθει στο τιμόνι, διότι όσο γρήγορα κι αν ‘’τρέξουμε’’ ένα πρόγραμμα συντήρησης στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, καταλαβαίνετε ότι αν έχουμε έλλειψη σε οδηγούς πάλι θα έχουμε έλλειψη σε γραμμές βασικές».

Μετρό: Αλλαγές σε απεργίες, και προσωπικό ασφαλείας

Ο υφυπουργός Μεταφορών προσπάθησε να περιγράψει τι ακριβώς συνέβη με την πρόσφατη απεργία στο Μετρό που προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις. Όπως είπε η μετακίνηση 20 ατόμων που είχαν προσληφθεί ως εκδότες από την διοίκηση στα εκδοτήρια που ήταν υποστελεχωμένα προκάλεσε μία στάση εργασίας από ένα από τα σωματεία τα οποία είναι της ΣΤΑ. ΣΥ.

Χαρακτήρισε υπερβολική την κίνηση αυτή με την έννοια ότι αυτοί οι άνθρωποι επέστρεψαν στην αρχική τους ειδικότητα. Με αφορμή αυτό το περιστατικό ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι θα υπάρξει μία νομοθετική ρύθμιση όπου στην ουσία θα υπάρχουν και κάποιοι συρμοί ασφαλείας ακριβώς για να μην υπάρχουν αυτά τα παράλογα σε ένα μελλοντικό διάστημα. «Άρα, θα νομοθετήσουμε με αυτόν τον τρόπο, όπου από τη μία βεβαίως θα υπάρχει απόλυτη ασφάλεια και στους εργαζόμενους ότι έχουν το δικαίωμα βεβαίως στην απεργία, απ’ την άλλη όμως δεν θα ταλαιπωρούνται και 1,5 εκατομμύριο συμπολιτών μας επειδή μία πολύ μικρή μειοψηφία 20-25 ατόμων στην ουσία θέλει να νεκρώσει τα ΜΜΜ».

Οι τιμές στα υδροπλάνα – Πότε θα αρχίσουν τα δρομολόγια

Ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι «Ο στόχος είναι εντός του 2020, το καλοκαίρι του ’20 να δούμε τα πρώτα υδροπλάνα. Ποια είναι η κατάσταση; Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αδειοδοτημένα 3 υδατοδρόμια. Είναι ένα στους Παξούς, ένα στην Κέρκυρα και ένα στην Πάτρα. Αυτό το οποίο στην ουσία κάνει το νομοσχέδιο, είναι ότι στην ουσία δίνει τη δυνατότητα και σε ιδιώτες να προχωρήσουν πολύ γρήγορα τις διαδικασίες της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων».

Για την τιμή των εισιτηρίων τονίζει ότι αυτή θα καθοριστεί και από την προσφορά και την ζήτηση. «Αυτό το οποίο μπορώ να σας πω προκαταρκτικά είναι σε συζήτηση και με τους φορείς της αγοράς, η πρόβλεψη είναι ότι θα είναι ένα μέσο το οποίο θα είναι φθηνότερο του αεροπορικού εισιτηρίου και λίγο ακριβότερο από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Λίγο πολύ το έχουν προσδιορίσει ότι θα είναι σε τιμές εισιτηρίου πρώτης θέσης των ακτοπλοϊκών εταιριών. Άρα μία τιμή γύρω στα 50 με 70 ευρώ, ανάλογα την περίπτωση, όσον αφορά την μονή διαδρομή. Αλλά επαναλαμβάνω η τελική τιμή βεβαίως θα καθοριστεί με βάση και την προσφορά και τη ζήτηση και του δρομολογίου και των εταιριών».

Διπλώματα: Τέλος στο φακελάκι και στην 6μηνη αναμονή – Προσωρινό δίπλωμα με email την επόμενη μέρα

Ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε και στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο το οποίο θα ψηφιστεί την Πέμπτη στην Ολομέλεια της Βουλής. «Είναι η εισαγωγή του θεσμού του προσωρινού διπλώματος. Για να το καταλάβει ο κόσμος πολύ απλά. Τι σημαίνει αυτό; Κάποιος ο οποίος θα δώσει τις πρακτικές εξετάσεις, αντί να περιμένει 5 με 6 μήνες να λάβει το δίπλωμα στα χέρια του, άρα δεν θα μπορεί και ο ίδιος να κινηθεί ή ενδεχομένως δεν θα μπορεί να δουλέψει γιατί πολλοί θέλουν το δίπλωμα ως μέσο ή ως εργαλείο προκειμένου να εργαστούν κάπου, εμείς την επομένη κιόλας ημέρα με ένα email αρχικά, θα μπορεί να λαμβάνει κάποιος το δίπλωμα στο email του και να το εκτυπώσει, και επίσης, επειδή θα προχωρήσουμε πολύ γρήγορα και στις διαδικασίες ψηφιοποίησης, το οποίο ενδεχομένως να είναι και μέχρι τέλος του παρόντος μηνός, θα μπορεί να το παίρνει και ηλεκτρονικά στο κινητό. Δηλαδή με μία εφαρμογή, με ένα application θα του έρχεται κατευθείαν, επομένως θα έχει το προσωρινό δίπλωμα στο κινητό του, μέχρι να εκδοθεί το οριστικό δίπλωμα το οποίο θα ακολουθήσει».

Είπε ακόμα ότι με την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση θα βγουν από την μέση οι μεσάζοντες που θέλουν να κάνουν αυτή τη δουλειά. «Όσον αφορά στις εξετάσεις δηλαδή και τον τρόπο με τον οποίο αποκτά κάποιος το δίπλωμά του, θα προσπαθήσουμε να έχουμε τέτοιου είδους δικλίδες ακριβώς για να χτυπήσουμε και τα άλλα φαινόμενα διαφθοράς που είναι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και για τα οποία υπάρχουν και πάρα πολλές καταγγελίες. Άρα θεωρούμε ότι μέσα από αυτό το πλέγμα των διατάξεων θα μπορέσουμε στο τέλος να έχουμε ένα διαφανές σύστημα, ένα σύστημα το οποίο θα είναι φιλικό προς τον πολίτη και εντέλει, δεν πρέπει να το ξεχνάμε, ένα σύστημα το οποίο θα βγάζει οδηγούς στους δρόμους που θα έχουν την κατάρτιση και βεβαίως θα έχουν και στην οδηγική συμπεριφορά τέτοια που να μην παρατηρούμε φαινόμενα δυστυχώς όπως είναι στην Ελλάδα που πολλοί οδηγοί βγαίνουν και δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα».

Έρχονται σαρωτικές αλλαγές για κλήσεις της Τροχαίας και Point System

Με την σημερινή κατάσταση εξήγησε ο υφυπουργός, κάποιος μπορεί να λάβει μία κλήση παρκαρίσματος, για παράδειγμα, ή για άλλη παράβαση και να μην λάβει ποτέ γνώση και να το λάβει γνώση μετά από πάρα πολλά χρόνια. «Αυτό λοιπόν θα το αντιμετωπίσουμε με έναν τρόπο ψηφιακό, όπου στην ουσία απευθείας θα γίνεται η διασύνδεση μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών, επομένως και ο πολίτης θα ειδοποιείται, ενδεχομένως και με ένα SMS στο κινητό του προκειμένου να μπορεί άμεσα να γνωρίζει αν έχει λάβει κλήση π. χ. για παρκάρισμα».

Επίσης, θα υπάρχει και μία ενημέρωση αυτομάτως της βάσης δεδομένων και επίσης όσον αφορά και το Point System, θα λαμβάνει και μία ενημέρωση, πόσοι πόντοι με βάση την κλήση υπολείπονται προκειμένου να του αφαιρεθεί το δίπλωμα ή όχι, και βεβαίως να κάνει και τον αντίστοιχο προγραμματισμό.

Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε που νομοθετεί για τα ηλεκτρικά πατίνια

Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, «υπάρχει μια σκέψη, δεν έχουμε ακόμα κατασταλάξει, μήπως γίνει ένας διαχωρισμός ανάλογα με την ταχύτητα. Δηλαδή κάποια παιδικά ας το πούμε ηλεκτρικά πατίνια να μπορούν να κυκλοφορούν ακόμα και στα πεζοδρόμια, μιλάμε τώρα και για ταχύτητες 5 με 6 χιλιόμετρα την ώρα. Επίσης, κάποια τα οποία πιάνουν ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες, να κυκλοφορούν αποκλειστικά στους δρόμους. Και βεβαίως υπάρχει και η σκέψη στους πολύ μεγάλους λεωφορειόδρομους που στην ουσία αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες, να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους. Σας λέω κάποιες πρώτες σκέψεις που αυτή τη στιγμή επεξεργάζεται η επιτροπή που υπάρχει στο Υπουργείο. Πρέπει να δούμε όμως και θέματα ασφάλειας, όπως για παράδειγμα αν χρειάζεται υποχρεωτικά ή όχι το κράνος, αν για παράδειγμα χρειάζεται υποχρεωτικά ή όχι η άδεια οδήγησης και επίσης πρέπει να δούμε και κάποια ζητήματα ασφάλειας τη νύχτα, γιατί ξέρετε αυτά τα οχήματα δεν έχουν επαρκή φωτισμό κυρίως για την νύχτα. Άρα είναι ένα πλέγμα ρυθμίσεων το οποίο θα αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο όταν θα κατατεθεί στη βουλή. Επίσης, πέρα από το κομμάτι της κυκλοφορίας και της ασφάλειας θα πρέπει να υπάρχουν και ρυθμίσεις όσον αφορά τα πρότυπα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων γιατί πέρα από το κομμάτι, αντιλαμβάνεστε της κυκλοφορίας, είναι και η εμπορία, είναι και η προμήθεια επομένως θα φτιαχτεί ένας ολόκληρος κλάδος γύρω από αυτό το όχημα. Γενικότερα θα έλεγα την μικροκινητικότητα. Δεν είναι μόνο το ηλεκτρικό πατίνι, είναι και διάφορα άλλα οχήματα τα οποία θα αντιμετωπίσουμε, αλλά αυτό το οποίο εμείς κάνουμε είναι πράγματι να δώσουμε ένα νομικό πλαίσιο, ένα θεσμικό πλαίσιο, για να μην βλέπουμε αυτές τις εικόνες που περιγράψατε προηγουμένως».