Mon. Feb 24th, 2020

Motor Oil: Να ενταχθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ το ιδιωτικό FSRU “Διώρυγα GAS” στην Κόρινθο

Να συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2020-2029 το έργο «ΑΣΦΑ Διώρυγα GAS» ζητάει η Motor Oil σε επιστολή της που έστειλε προς την ΡΑΕ, στα πλαίσια της διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου ανάπτυξης.

Ειδικότερα, υπογραμμίζει πως το έργο ενέχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδας και γενικά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και ως εκ τούτου πρέπει να συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα.

Σύμφωνα με την energypress.gr , το έργο έχει λάβει αδειοδότηση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ενώ, εκκρεμεί η απόφαση σε αίτηση Δέσμευσης Μελλοντικής Δυναμικότητας σε νέο σημείο εισόδου του ΕΣΦΑ «ΑΣΦΑ Διώρυγα GAS» και η οποία έχει υποβληθεί από τις 20 Ιουνίου 2019.

Επίσης σε εκκρεμότητα είναι η αξιολόγηση από τον ΔΕΣΦΑ σύμφωνα με το άρθρο 95Β του κώδικα ΕΣΦΑ.

Αναλυτικότερα για το νέο αυτό έργο, η εταιρεία αναφέρει στην επιστολή της τα εξής:

  • Θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου ΥΦΑ στο σύστημα ΦΑ προσφέροντας ευελεξία στις εισαγωγές ανταγωνιστικού ΥΦΑ, μειώνοντας τον βαθμό συμφόρησης της Ρεβυθούσας και καθιστώντας ανταγωνιστικότερη την τιμή ΦΑ στην ελληνική αγορά.
  • Θα συντελέσει στην ασφάλεια εφοδιασμού του Ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου με επαύξηση της συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης ΥΦΑ στην Ελληνική επικράτεια κατά 130.000 – 180.000 κυβικά μέτρα LNG.
  • Δεν θα ενταχθεί στη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση (ΡΠΒ) αφού είναι ιδιωτική επένδυση και έτσι δεν θα επιβαρύνει τους Χρήστες του ΕΣΦΑ. Ενδεχομένως δε να επηρεάσει την τελική διαμόρφωση άλλων έργων ομαλοποίησης της πίεσης στο ελληνικό σύστημα (πχ συμπιεστές) καθιστώντας πλέον το αναγκαίο κεφάλαιο για την κατασκευή τους μικρότερο, ευνοώντας με τον τρόπο αυτό όλους τους Χρήστες ΕΣΦΑ και παράλληλα μειώνοντας το λειτουργικό κόστος του ΔΕΣΦΑ.
  • Θα βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή που ευνοεί την ομαλή κατανομή φορτίου του συστήματος ΕΣΦΑ κοντά στους μεγαλύτερους καταναλωτές φυσικού αερίου που βρίσκονται στο Νότιο άκρο του ΕΣΦΑ.

Τέλος, υπογραμμίζεται πως πρόκειται για έργο στρατηγικής σημασίας δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή ή στο εγγύς μέλλον ένα πολύ μεγάλο μέρος του φυσικού αερίου που εισάγεται στην Ελλάδα είναι γεωγραφικά μέσω Τουρκίας (Turkstream, Κήποι, TAP). Συνεπώς, ενισχύει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας με τη μορφή ΥΦΑ, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και γεωπολιτικούς περιορισμούς, αφού μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.

Την ένταξη του έργου στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ συμμερίζεται, επίσης, και ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΑΗ), σημειώνοντας στην επιστολή του ότι το συγκεκριμένο έργο θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου ΥΦΑ, ενώ θα προσφέρει ευελιξία στις εισαγωγές ανταγωνιστικού ΥΦΑ. Τέλος, θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της Ρεβυθούσας και θα καταστήσει ανταγωνιστικότερη την τιμή του φυσικού αερίου στην Ελληνική αγορά.