Wed. Apr 14th, 2021

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου Κορίνθου Ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, 4 Απριλίου 2021, πλαισιούμενος από τους Κληρικούς του Ι. Ναού.

Ο Ποιμενάρχης μας αναφέρθηκε στην δύναμη του Σταυρού, που είναι το καύχημα της Εκκλησίας μας, καθώς χωρίς τον Σταυρό δεν υπάρχει ούτε Ανάσταση ούτε Εκκλησία. Αντικρίζοντας τον Σταυρό του Χριστού οι Πιστοί, παίρνουν δύναμη για ν’ ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες της ζωής, να πολεμήσουν τα πάθη τους και να συσταυρωθούν μαζί Του. Ο Σεβασμιώτατος λυπημένος που λόγω των υγειονομικών μέτρων η πλειοψηφία των Πιστών δεν μπορούν να βρίσκονται στους Ναούς μας, αμέσως μετά την τελετή της Προσκύνησης του Τιμίου Σταυρού, διάβασε εκ του Ευχολογίου ευχή και εδεήθη προς τον Κύριο να απαλλαγούμε σύντομα από την πανδημία.

Στην Ι. Μονή Αναστάσεως Χριστού Λουτρακίου λειτούργησε ο Βοηθός Επίσκοπος άγιος Κεγχρεών κ. Αγάπιος.          

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας χοροστάτησε στην Ι. Ακολουθία των Χαιρετισμών του Τιμίου Σταυρού, συγχοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου.

Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών αναφερόμενος στους λόγους του Αγίου Σωφρονίου, Πατριάρχου Ιεροσολύμων, στην Οσία Μαρία την Αιγυπτία, με αφορμή την μνήμη του Αγίου Ζωσιμά, του κηδευτού της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, αλλά και στην ομιλία την «λεχθείσα εις την προσκύνησιν του Τιμίου και ζωοποιού Σταυρού τη μέση εβδομάδι της Αγίας Τεσσαρακοστής». Στον λόγο αυτόν για τον Τίμιο Σταυρό ο Άγιος Σωφρόνιος, προτάσσει δύο ισχυρά «όπλα», που μπορούν να βοηθήσουν τους πιστούς να βγουν νικητές στο στάδιο της Μ. Τεσσαρακοστής, την Νηστεία και την Προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού. Η νηστεία είναι Θεόσδοτη εντολή, ο άνθρωπος στερήθηκε του Παραδείσου, γιατί ακριβώς παρέβη την εντολή της νηστείας, γι᾿ αυτό χρειάζεται να νηστεύουμε για να μπούμε και πάλι στον Παράδεισο. Η αληθινή νηστεία είναι η αποχή και η απομάκρυνση του ανθρώπου από κάθε κακό. Το δεύτερο «όπλο» είναι η Προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού, όχι η τυπική προσκύνηση αλλά η ουσιαστική. Προσκυνούμε, δηλαδή, αυτό που ο Τίμιος Σταυρός αποκαλύπτει, ήτοι την Σταυρική θυσία του Ιησού Χριστού για την σωτηρία ημών των ανθρώπων. Ο Τίμιος Σταυρός είναι το θυσιαστήριο όπου θυσιάστηκε ο Χριστός και η αγία Πίστη μας είναι πίστη ενός Εσταυρωμένου Θεού, που Τον ακολουθούν εσταυρωμένοι πιστοί. Όταν οι πιστοί σηκώνουν τον σταυρό τους με πίστη και υπομονή δεν θλίβονται αλλά χαίρονται σύμφωνα με αυτό που ψάλλει η Εκκλησία μας: «ἰδού γάρ ἦλθε διά τοῦ Σταυροῦ, χαρά ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ» αλλά και γιατί έχουν μέσα τους την σταυροαναστάσιμη χαρά, καθώς ο Σταυρός πάντοτε οδηγεί στην Ανάσταση. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να σηκώσουν τον «σταυρό» τους αλλά θέλουν να έχουν την άνεσή τους, δηλαδή χαρά άνευ θυσιών, με θλιβερά αποτελέσματα όπως την διάλυση της οικογένειας και του κοινωνικού ιστού. Για να αλλάξει αυτό θα πρέπει να αποδεχθούμε τον «σταυρό» μας και να ταπεινώσουμε το θέλημά μας. Ολοκληρώνοντας ο Θεοφιλέστατος ευχήθηκε η χαρά του Σταυρού και η «χάρις» της Νηστείας να μας συνοδεύει στο υπόλοιπο της Μ. Τεσσαρακοστής, ώστε να αξιωθούμε της χαράς της Αναστάσεως!