Πε. Οκτ 10th, 2024

Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε ημερίδα για τη μαθητεία στο Άργος

Κοινοποίηση ειδήσεων

Στην εκδήλωση – ημερίδα «το ΕΠΑ.Λ. αλλάζει & δημιουργεί μαθητεία: η πρώτη μου Επαγγελματική Ευκαιρία» που πραγματοποιήθηκε χθες Τετάρτη 23 Μαΐου 2018  παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος

από τον Διευθυντή του Γραφ. Υφυπουργού Θέμη Κοτσιφάκη και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Παναγιώτη Πετρόπουλο. Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, ο Δήμαρχος Άργους κ. Καμπόσος Δημήτριος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αργολίδας κ. Φώτης Δαμούλος, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας κ. Γιάννης Γαληνός, σχολικοί σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ. Άργους, Ναυπλίου και Κρανιδίου και του Ε.Κ. Άργους, εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες και γονείς.

Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση, προβολή και υποστήριξη του θεσμού της Μαθητείας των αποφοίτων ΕΠΑΛ και γενικότερα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στην παρέμβασή του ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέρθηκε στη συνολική και συστηματική προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε να αρθούν οι παθογένειες του παρελθόντος και μέσα από ένα σύνολο θεσμικών αλλαγών να καταστεί το Επαγγελματικό Λύκειο ισότιμη επιλογή μεταξύ των αποφοίτων Γυμνασίου και Λυκείου. Ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέρθηκε στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δυνατοτήτων των μαθητών/-ητριών με την αναμόρφωση της δομής του ΕΠΑ.Λ., στη διεύρυνση της πρόσβασης σε ΤΕΙ (ποσοστό 20%) και σε Πανεπιστήμια (ποσοστό 5%), στην πρόσβαση σε 2ετή τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, στη συνέχιση σπουδών στα ΙΕΚ και τη συμμετοχή των αποφοίτων στο «Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας», το οποίο συμβάλλει στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ. Επισήμανε την έναρξη του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», που στοχεύει στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Επαγγελματικά Λύκεια και τόνισε την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 70 εκ. € με σκοπό την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ σε σχολικές μονάδες καθώς και εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ.

Επιπλέον, επισήμανε ότι τα Επιμελητήρια αποτελούν συνδετικό κρίκο μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και αγοράς εργασίας και κάλεσε τη διοίκηση του Επιμελητηρίου να στηρίξει το θεσμό της μαθητείας εμπλέκοντας περισσότερους εργοδότες και μαθητευόμενους. Ιδιαιτέρως συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες των ΕΠΑ.Λ. Αργολίδας για την εξαιρετική δουλειά τους και την καθημερινή τους προσπάθεια να αναβαθμίσουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Στη συνέχεια, ο κ. Κοτσιφάκης έκανε μια αναλυτική παρουσίαση της θεσμοθέτησης και εφαρμογής του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας», που αποτελεί πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. να εκπαιδευτούν στο χώρο εργασίας, να βιώσουν την εργασιακή κουλτούρα, να προετοιμαστούν για την ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας, να εξασκήσουν, να αποκτήσουν εστιασμένες στο επάγγελμά τους δεξιότητες και γνώσεις και συμπληρώνοντας την 9μηνη παραμονή τους στο πρόγραμμα να κατοχυρώσουν την απαραίτητη προϋπηρεσία που αποτελεί βασικό εφόδιο για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος και τη μετέπειτα ανεύρεση εργασίας. Πρόσθεσε, δε, ότι ο θεσμός μαθητείας εφαρμόζεται κάθε χρόνο σε όλο και περισσότερες ειδικότητες περιλαμβάνοντας φέτος 21 συνολικά ειδικότητες.

Στη συνέχεια, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Πετρόπουλος αναφέρθηκε στην επιτυχή υλοποίηση του θεσμού στην Πελοποννήσου από το Δεκέμβριο του 2017  με την αύξηση ειδικοτήτων από 7 για το σχολικό έτος 2016-2017 σε 12 (αύξηση 71%), τη λειτουργία τμημάτων “Μαθητείας” από 5 σε 11 (αύξηση 120%) και τον αριθμό των μαθητευόμενων αποφοίτων ΕΠΑΛ από 81 σε 187 για το σχολ. έτος 2017-18 (αύξηση 131%).

Τέλος, ο Υφυπουργός παρέδωσε βραβεία στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα και ευχήθηκε να επεκταθεί ο θεσμός με τη συμμετοχή περισσότερων εργοδοτών, μαθητευόμενων και κοινωνικών φορέων.