Πε. Ιούν 13th, 2024

Θανάσης Παπαδάς: Πάει για δημαρχιακό άθλο στη Νεμέα

Κοινοποίηση ειδήσεων

Ενας άνθρωπος του πολιτισμού, που έφτιαξε το Θέατρο Αρχαίων Κλεωνών στη Νεμέα, έδωσε «σάρκα και οστά» στο Green Theater Festival, και που έζησε μέσα στην ελληνική δισκογραφία τις ζωές των φιλότιμων και δοτικών, όπως τους αποκαλεί, καλλιτεχνών, ο Θανάσης Παπαδάς, είναι υποψήφιος δήμαρχος Νεμέας.

  • Από τη Βίβιαν Μπενέκου

Ο θεατρικός επιχειρηματίας Θανάσης Παπαδάς ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για τον δήμο όπου ζει 30 χρόνια τώρα, με την παράταξη «Δημοκρατική Συνεργασία Νεμέας» και εισέβαλε δυναμικά στο πεδίο της Αυτοδιοίκησης, που το ξέρει τόσο καλά όσο και τη δισκογραφία στην οποία διέπρεψε. Οι Μουσικές Εκδόσεις Παπαδά έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στην ελληνική μουσική. Την ίδια επιθυμεί να αφήσει και ως δήμαρχος Νεμέας. Ο Θανάσης Παπαδάς δηλώνει ανεξάρτητος αλλά όχι «απολιτικός». Χρίσμα πολιτικό από κόμμα δεν θα πάρει, αλλά δεν το κρύβει ότι ως φιλοσοφία ζωής και ως προσωπικότητα είναι αριστερός.

Ερωτεύτηκε την ηθοποιό που πρωταγωνίστησε στην περίφημη «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου Ειρήνη Βελιμαχίτη και πέρασαν «διά πυρός και σιδήρου» μέχρι να είναι μαζί. Η ιστορία τους κάποτε απασχόλησε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Ομως ο ίδιος και η ηθοποιός σύζυγός του άφησαν τα άσχημα πίσω τους και το 2009 δημιούργησαν το Αρχαίο Θέατρο Κλεωνών. Ψυχή του είναι η Ειρήνη Βελιμαχίτη, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά. Ο Θανάσης Παπαδάς έχει συνολικά έξι παιδιά. Η προσωπική του ζωή του μοιράζεται ανάμεσα στην Ειρήνη, στο θέατρό του και το οινοποιείο που διατηρεί. Εχει γνωρίσει από κοντά τα «μυθικά ονόματα» του τραγουδιού, αλλά εκείνος είχε και έχει αδυναμία στη Βίκυ Μοσχολιού και στον Γρηγόρη Μπιθικώτση. Εάν ο χρόνος γύριζε πίσω, θα ήθελε, όπως λέει χαρακτηριστικά σήμερα στην «Espresso», να έχει σπουδάσει περισσότερο, να έχει ρουφήξει γνώση και να έχει ζήσει τη φοιτητική ζωή.

Ειρήνη Βελιμαχίτη

Ο Θανάσης Παπαδάς καλεί μέσω της συνέντευξής μας τους νέους και τις νέες της περιοχής της Νεμέας να βρεθούν πλάι στη «Δημοκρατική Συνεργασία», καθώς, όπως υποστηρίζει, «ο πάγος έσπασε, ο δρόμος χαράχτηκε».

Γιατί δήμαρχος Νεμέας;

Ημουν πάντα στην ενεργό πολιτική δράση, με τη συμμετοχή μου σε δημοκρατικά ψηφοδέλτια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Το να ασχοληθώ με τα κοινά του Δήμου Νεμέας δεν είναι καινούργια υπόθεση για εμένα και την οικογένειά μου. Από το 1993 είμαι μόνιμος κάτοικος των Αρχαίων Κλεωνών και με ενδιαφέρει η προκοπή και καλυτέρευση της περιοχής και των κατοίκων της. Ενεργός πολίτης είναι εκείνος που δεν «κάθεται στον καναπέ του», αδιαφορώντας για ό,τι συμβαίνει γύρω του, αλλά συμμετέχει σε κινητοποιήσεις και κοινωνικούς αγώνες για την καλυτέρευση της ζωής του και των συνανθρώπων του, από όποια θέση και αν βρίσκεται. Εγώ από πολύ νέος υπήρξα δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Περιστερίου, δίπλα στον Δημήτρη Φωλόπουλο, και με θυμάμαι να αγωνίζομαι με όλο το δημοτικό συμβούλιο για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συνανθρώπων μας. Μια ολόκληρη ζωή γεμάτη αγώνες και διεκδικήσεις για το δίκιο του αδύνατου συμπολίτη μας. Με την παρουσία μου στα δημοτικά και ανθρώπινα ζητήματα της περιοχής μου θέλω να γίνουν πράξη οι γνώσεις και οι εμπειρίες μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στον πολιτισμό. Εμείς κάνουμε την αρχή. Ο πάγος έσπασε, ο δρόμος χαράχτηκε.

Τι σας ενοχλεί στην πόλη σας και θέλετε να το αλλάξετε;

Η εικόνα της ιστορικής Νεμέας δεν είναι αυτή που αξίζει η πόλη μας. Εγινε «φάντασμα» από την εγκατάλειψη και την αδιαφορία της διοίκησης του δήμου. Στόχος του συνδυασμού μας είναι να ανατραπεί το παλιό και φθαρμένο μοντέλο διοίκησης του δήμου μας. Η ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής φυσιογνωμίας της πόλης μας και ολόκληρης της περιοχής είναι επίσης στην προοπτική και στους στόχους του προγράμματος της «Δημοκρατικής Συνεργασίας Νεμέας». Εχω και τη γνώση και τη θέληση και τους συνεργάτες για να δώσω λύσεις στα μεγάλα προβλήματα. Ο δήμος μας από κέντρο αποφάσεων μιας μικρής παρέας θα γίνει κέντρο αποφάσεων των πολιτών της, με πόρτες ανοιχτές χωρίς διακρίσεις.

Θα έχετε πολιτική στήριξη ή κατεβαίνετε ανεξάρτητος;

Φυσικά και είμαι ανεξάρτητος, αλλά όχι απολιτικός. Το ψηφοδέλτιο του συνδυασμού μας το απαρτίζουν πολίτες από όλες τις δημοκρατικές παρατάξεις και από όλο το κοινωνικό φάσμα της περιοχής. Οπως ξέρετε, οι υποψήφιοι που έχουν κομματικές στηρίξεις, χρίσμα, όπως λέγεται, έχουν και τις ανάλογες δεσμεύσεις. Το ίδιο γίνεται και με τις παρεμβάσεις των μεγαλοπαραγόντων της περιοχής. Το ψηφοδέλτιο της «Δημοκρατικής Συνεργασίας» είναι αξιόπιστο, μαχητικό, δημιουργικό και μιλά τη γλώσσα που εξυπηρετεί τους πολίτες της Νεμέας. Θα έλεγα ότι μοναδική μας στήριξη είναι ο ίδιος ο λαός της Νεμέας. Αγωνιζόμαστε για να είμαστε απαλλαγμένοι από σκοπιμότητες, εξαρτήσεις και τακτικισμούς συμφερόντων.

Νομίζω δηλώνετε αριστερός. Συμφωνείτε με αυτό που λέγεται, πως ό,τι προέρχεται από την Αριστερά είναι θετικό και ό,τι από τα δεξιά «ελέγχεται»;

Δεν δηλώνω αριστερός, είμαι και δεν το έκρυψα ποτέ. Αλλωστε για μένα Αριστερά σημαίνει να ανατραπούν η καταπίεση και το άδικο που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι. Συμφωνώ με αυτό που λέγεται για την Αριστερά, διότι η Αριστερά με τους αγώνες της ιστορικά βρίσκεται στην πλευρά υπεράσπισης των λαϊκών συμφερόντων.

Θέλω να μου μιλήσετε για την περίοδο της ζωής σας που η μουσική και η δισκογραφία ήταν οι προτεραιότητέ σας. τι θυμάστε;

Στα 22 μου χρόνια βρέθηκα στους χώρους της δισκογραφίας, με ένα μικρό δισκάδικο στο Περιστέρι και στη συνέχεια δημιούργησα τις Μουσικές Εκδόσεις Παπαδάς, στην οδό Λένορμαν, στην πλατεία Βικτωρίας, στην Πάτρα, στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια έφτιαξα τη δισκογραφική εταιρία Ανοδος, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Το 2009 δημιουργήσαμε με την Ειρήνη το Θέατρο Αρχαίων Κλεωνών, όπου πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι το Green Theater Festival, ένα πολιτισμικό ξάφνιασμα για την περιοχή αλλά και για ολόκληρη την Κορινθία.

Τι πλάσματα είναι οι τραγουδιστές; Ποιους ξεχωρίσατε και ποιοι σας άφησαν άσχημες εντυπώσεις;

Θυμάμαι με συγκίνηση τον σπουδαίο Τάσο Φαληρέα, που με ενέπνευσε να μπω στον χώρο της εμπορίας των δίσκων δυναμικά, τον Αλέκο Πατσιφά και τον Κυριάκο Μαραβέλια, που με αγκάλιασαν, μου γνώρισαν όλη την ελληνική διανόηση, ποιητές, συγγραφείς, στιχουργούς και φυσικά όλους τους μεγάλους Ελληνες συνθέτες και τραγουδιστές. Στη δισκογραφία γνώρισα και έκανα παρέα με τον Νίκο Παπάζογλου, τον Γιώργο Ζήκα, τον Αντώνη Βαρδή. Γνωρίστηκα με τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Θάνο Μικρούτσικο, τον Ακη Πάνου, τον Ηλία Ανδρεόπουλο, τον Χρήστο Νικολόπουλο, τον Βαγγέλη Κορακάκη. Εγινα φίλος με τους Στέλιο Ελληνιάδη, Ντόρα Ρίζου, Γλυκερία, Δημήτρη Κοντογιάννη, Πέτρο Βαγιόπουλο, Γιάννη Λογοθέτη, Αγγελο Σφακιανάκη και πολλούς σπουδαίους παραγωγούς. Από μικρός γνώριζα λόγω περιστεριώτικης καταγωγής τη Σωτηρία Μπέλλου, τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τη Ζωή Φυτούση, τον Αντώνη Ρεπάνη, τον Μπάμπη Μπακάλη, τον Γιάννη Πουλόπουλο και τον Τόλη Βοσκόπουλο. Το μεγάλο και ξεχωριστό κεφάλαιο όμως ήταν ο Μίκης Θεοδωράκης. Λαμπράκηδες στο Περιστέρι, συναυλίες στη δικτατορία, μετά τη χούντα, φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή, συναντήσεις για τη δημιουργία της ΚΕΑ (Κίνηση για την Ενωση της Αριστεράς). Στη δεκαετία του 1990 ο Μίκης μού έκανε ένα μεγάλο δώρο. Μου επέτρεψε να κυκλοφορήσω 15 μεγάλα έργα του που είχε ηχογραφήσει στην περίοδο της χούντας για την εταιρία Γαλατάς και βέβαια σε αυτό συνεισέφερε και η κόρη του η Μαργαρίτα. Μεγάλες παραγωγές της εταιρίας μου είναι η κασετίνα «Χίλια χρόνια Αγιο Ορος», η «Γένεσις», με τον πρωτοψάλτη Ηλία Ρεδιάδη – Τούμπα, τα δώδεκα παραδοσιακά μουσικά όργανα σε συνεργασία με τον σπουδαίο ενορχηστρωτή και συνθέτη της δημοτικής μουσικής Κώστα Πίτσο και οι επανεκδόσεις με τις αμερικανικές ηχογραφήσεις περίπου 30 cd με τον μοναδικό Μωυσή Ασέρ. Πολλοί καλλιτέχνες με εντυπωσίασαν με την ποιότητα και το ταλέντο τους. Είχα αδυναμία όμως στη Μοσχολιού και στον Γρηγόρη Μπιθικώτση. Εχω ωραίες στιγμές και πολλές αναμνήσεις από τη δισκογραφία αλλά και τις παραστάσεις του Green Theater. Οι καλλιτέχνες είναι ευαίσθητοι, φιλότιμοι και δοτικοί. Υπέροχοι άνθρωποι.

Ο θανάσης Παπαδάς στο γραφείο του

Πώς και γίνατε οινοποιός;

Οινοποιός με την έννοια του εμπόρου δεν είμαι. Είμαι από παράδοση παραγωγός κρασιού, κι όλοι μου οι συγγενείς στις Αρχαίες Κλεωνές είναι αγρότες αμπελουργοί.

Πότε άνθησε ο έρωτάς σας για την ηθοποιό Ειρήνη Βελιμαχίτη; Γιατί σταμάτησε να παίζει η Ειρήνη σε θέατρο και τηλεόραση;

Ο έρωτας με την Ειρήνη στα χρόνια που ακολούθησαν από τη γνωριμία μας έγινε κοινή πορεία, συντροφικότητα και αλληλοεκτίμηση με πολύ σεβασμό και πολλή αγάπη! Η Ειρήνη δεν σταμάτησε ποτέ τη σχέση της με το θέατρο που λάτρεψε και συνεχίζει ν’ αγαπάει. Το 2013, που βρήκε χρόνο και της άρεσε και το θέμα, ανέβασε την παράσταση «Με το μικρό όνομα Ρίτα», ένα έργο αφιερωμένο στη ζωή της Ρίτας Σακελλαρίου του Γιώργου Χρονά, το οποίο σκηνοθέτησε ο Νίκος Σούλης. Αλλωστε υπηρετεί την τέχνη που σπούδασε και αγαπάει από το πόστο της οργάνωσης του Green Theater Festival.

Φτιάξατε θέατρο. Γιατί αυτό; Ποια ανάγκη ικανοποιεί;

Τη μεγάλη μου αγάπη για την περιοχή και τους πολίτες της Νεμέας. Στο Θέατρο Αρχαίων Κλεωνών έγιναν πάνω από 100 μεγάλες παραστάσεις και συναυλίες. Το Green Theater Festival επισκέφθηκαν πολλές φορές το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το ΚΘΒΕ και όλα τα ΔΗΠΕΘΕ. Ηρθαν ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Μαρινέλλα, η Γλυκερία, η Βιτάλη, η Μποφίλιου, η Νατάσα Θεοδωρίδου, η Γιώτα Νέγκα, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Χρήστος Θηβαίος, ο ξεχωριστός Σταμάτης Κραουνάκης, η μοναδική Ευανθία Ρεμπούτσικα, ο Κώστας Χατζής, κι έγινε μεγάλο αφιέρωμα στη Φιλιώ Πυργάκη, με όλους τους σπουδαίους της δημοτικής μας παράδοσης. Υπόσχομαι και θα αγωνιστώ η Νεμέα να αποκτήσει ένα μεγάλο σύγχρονο θέατρο μέσα στην πόλη και τη δημιουργία ΔΗΠΕΘΕ Νεμέας.

Περάσατε δύσκολα στο παρελθόν με την Ειρήνη. Πώς ξεπεράστηκε αυτό;

Ηταν μια άσχημη περίοδος, που πέρασε και άφησε τα σημάδια της, έντονες στενοχώριες και περιπέτειες που μας έκαναν πιο σοφούς…

Ο θανάσης Παπαδάς με την Ειρήνη Βελιμαχίτη και τα παιδιά τους

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση στιγμών της ερωτικής σχέσης Μπισμπίκη – Βανδή, πιστεύετε ότι οι ερωτευμένοι πρέπει να συμπεριφέρονται έτσι δημόσια; Γιατί κάποιος να έχει την ανάγκη να εκτεθεί;

Δεν νομίζω ότι τους εκθέτει ο τρόπος που επιλέγουν να εκφράσουν τον έρωτά τους η Βανδή και ο Μπισμπίκης. Εμένα μου αρέσει ο συναισθηματικός αυθορμητισμός τους. Ο Μπισμπίκης, μάλιστα, μου θυμίζει τον Σταύρο Παράβα στην ταινία «Ο μάγκας με το τρίκυκλο.

Είστε ένας υπερπολύτεκνος υποψήφιος δήμαρχος. Μιλήστε μου για τα παιδιά σας. Σας στηρίζουν;

Εχω τρεις γιους και τρεις κόρες, και φυσικά στηρίζουν την προσπάθειά μου για την επιτυχία του συνδυασμού «Δημοκρατική Συνεργασία Νεμέας». Δυναμικά είναι δίπλα μου η μικρή μου κόρη, που είναι η έντονα πολιτικοποιημένη και της αρέσει η πολιτική. Μου γράφει τις ομιλίες μου, διορθώνει τα κείμενα, έχει τον έλεγχο των media και ετοιμάζει το πρόγραμμά μας με έμπειρους τεχνοκράτες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Εάν γύριζε ο χρόνος πίσω, τι θα αλλάζατε στη ζωή σας;

Εχω ζήσει πολλά, είμαι πλήρης εμπειριών και συμπεριφορών… Ομως εάν γύριζα πίσω τη ζωή μου, θα ήθελα να τελειώσω κάποιο μεγάλο πανεπιστήμιο με πολλά μεταπτυχιακά, να ρουφήξω γνώση και να ζήσω τη φοιτητική ζωή.

Τι κρασί πίνετε και τι μουσική ακούτε;

Πίνω Αγιωργίτικο περασμένο 12 μήνες από βαρέλι και φρέσκο Ροδίτη με Μαλαγουζιά. Ακούω Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Μικρούτσικο, Κραουνάκη, Ξαρχάκο, Ρεμπούτσικα, Σαββόπουλο, με σεβασμό απέναντι στους Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, Ζαμπέτα, Χρήστο Νικολόπουλο… Εχουμε πλούτο και ταλαντούχους δημιουργούς. Τι να πρωτοπείς;

www.newsbreak.gr