Δε. Μάι 16th, 2022

Με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες αποκατάστασης της Διώρυγας Κορίνθου (video-φώτο)

Κοινοποίηση ειδήσεων

Στην εξέλιξη των έργων αποκατάστασης της Διώρυγας Κορίνθου, προϋπολογισμού 30,6 εκατομμυρίων ευρώ, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο επιθεώρησης του εργοταξίου και παρουσίασης των εργασιών στη Σχολή Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού, παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Χαρδαλιά, του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χρίστου Δήμα, του Δημάρχου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, Γιώργου Γκιώνη, της Γενικής Γραμματέως Υποδομών, Μαρίας – Έλλη Γεράρδη.

«Από την πρώτη στιγμή, που ζητήθηκε η συνδρομή μας, κινηθήκαμε γρήγορα με αποτέλεσμα να αναθέσουμε και να ολοκληρώσουμε τη μελέτη και τη δημοπράτηση του έργου της αποκατάστασης σε χρόνους ασυνήθιστους για το Δημόσιο» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Αντικείμενο του έργου είναι η εκτέλεση όλων των έργων επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της Διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες, από καταπτώσεις.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «μέσα σε μόνο ένα χρόνο καταφέραμε ως Υπουργείο να ολοκληρώσουμε όλες τις αναγκαίες διαδικασίες έτσι ώστε το έργο της αποκατάστασης να μπορεί να γίνει πραγματικότητα».

«Η σπουδαιότητα της άμεσης αποκατάστασης είναι αδιαμφισβήτητη όχι μόνο για την εθνική οικονομία αλλά και για την εθνική μας κληρονομιά. Οι συνεχείς καταπτώσεις πρανών, ήδη από το 2018 με αποκορύφωμα τα περιστατικά στις αρχές του 2021 που εντοπίστηκαν στη πλευρά της Πελοποννήσου κατέστησαν επιτακτική τη διακοπή λειτουργίας της Διώρυγας» εξήγησε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Όπως ξεκαθάρισε «τα μπαλώματα όλων των προηγούμενων χρόνων δεν ήταν αρκετά και ως Υπουργείο έπρεπε να παρέμβουμε, προκειμένου να δρομολογηθεί μια βιώσιμη τεχνική λύση για πολλά χρόνια».

Σημειώνεται ότι το σύνολο των μελετών ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και τον Δεκέμβριο 2021 δημοπρατήθηκε. Η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο 2022, οπότε και εκκίνησαν οι εργασίες, με συνολική προθεσμία εκτέλεσης τους 24 μήνες. Εργασίες δε θα εκτελούνται κατά τους θερινούς μήνες, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «η αποκατάσταση της λειτουργίας της Διώρυγας αποτελεί άλλο ένα έργο για το οποίο δεσμευθήκαμε και δεν το αφήσαμε στα ‘‘χαρτιά’’, αλλά το υλοποιούμε με γοργούς ρυθμούς. Ένα έργο με μεγάλο τεχνικό ενδιαφέρον, αλλά και ένα έργο με τεράστια εθνική σημασία, τόσο για την εθνική οικονομία, όσο και για την εθνική μας ασφάλεια».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκος Χαρδαλιάς, ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του:

«Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά, για την ευκαιρία που μου δίνεται σήμερα, να συναντήσω τους εκπαιδευόμενους Ανθυπολοχαγούς της Σχολής Μηχανικού και τους Σπουδαστές της Σχολής Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), εδώ στον Ισθμό της Κορίνθου, όπου εκτελείται ένα σύνθετο και ειδικό τεχνικό έργο Εθνικού Επιπέδου, που θα αποκαταστήσει τις ζημιές που προκλήθηκαν το περασμένο έτος από την κατάπτωση των πρανών της Διώρυγας και θα καταστήσει εφικτή την επαναλειτουργία της».

Τόνισε ότι «η επαναφορά άλλωστε του διάπλου στον Ισθμό, αποτελεί αναμφίβολα έργο ιδιαίτερης προστιθέμενης αξίας για την εθνική οικονομία, αφού η Διώρυγα συνιστά διαχρονικά έναν παγκόσμιο γεωγραφικό κόμβο επικοινωνίας του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους, ενώ η απαγόρευση της διέλευσής της, επιφέρει τεράστιες ζημίες στον τουρισμό, την ναυσιπλοΐα, το εμπόριο και την οικονομία».

Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:

Εκσκαφές σε μήκος 1χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματα λιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής
Την κατασκευή πασσαλοτοίχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας
Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίου ακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων.
Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.