Πε. Ιούν 20th, 2024

Ηλίας Κακογιάννης στην «Κ»: Η Korinthian Foods οδεύει προς το Χ.Α.

Κοινοποίηση ειδήσεων

Με την είσοδο στο Χ.Α. εκτιμώ ότι η εταιρεία θα είναι πιο αναγνωρίσιμη, έτσι ώστε να αυξηθούν οι πελάτες μας από τον ιδιωτικό τομέα, καθώς σήμερα στη συντριπτική τους πλειονότητα, κατά περίπου 90%, προέρχονται από το Δημόσιο”, σημειώνει ο κ. Κακογιάννης.

Έπειτα από αποχωρήσεις 32 εταιρειών του κλάδου των τροφίμων –παραγωγή, λιανεμπόριο και διακίνηση– τα τελευταία 22 χρόνια από το Χρηματιστήριο Αθηνών, η Korinthian Foods, μια ελληνική εταιρεία και μάλιστα της περιφέρειας, καθώς εδρεύει στον Σολομό Κορινθίας, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων και ειδικότερα του βιομηχανικού κέτερινγκ, ετοιμάζεται να εισέλθει στην κύρια αγορά του Χ.Α.

Ηλίας Κακογιάννης στην «Κ»: Η Korinthian Foods οδεύει προς το Χ.Α.-1

Οταν ο Ηλίας Κακογιάννης (φωτ.) ξεκινούσε την επιχείρηση κέτερινγκ το 2004 στο χωριό που παλαιότερα λειτουργούσε η ταβέρνα της οικογένειάς του και στην οποία ο ίδιος ξεκίνησε να δουλεύει από μικρός, ερχόμενος έτσι σε μια πρώτη επαφή με τον κλάδο της εστίασης, δύσκολα θα φανταζόταν, μάλλον, ότι 20 χρόνια μετά θα ετοιμαζόταν να χτυπήσει το καμπανάκι στο Χ.Α. Ας σημειωθεί, πάντως, ότι και την ταβέρνα, πριν ασχοληθεί με το κέτερινγκ, όταν την ανέλαβε ο ίδιος την ανέπτυξε περισσότερο.

Λίγο πριν από το μεγάλο βήμα για την πορεία της Korinthian Foods, ο κ. Κακογιάννης αποκαλύπτει στην «Καθημερινή» της Κυριακής τα επόμενα σχέδια της εταιρείας για την είσοδο στη λιανική με έτοιμα γεύματα και μάλιστα ακόμη και με γεύματα για ειδική διατροφή, αλλά και για τις συνεργασίες με ξενοδοχεία, ενώ εξηγεί τους λόγους που οδηγήθηκε σ’ αυτή την απόφαση. Απορρίπτει τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις, τονίζει, όμως, ότι η εταιρεία του προτιμά να μην αναλαμβάνει κάτι μόνο και μόνο για το πρόσκαιρο κέρδος.

– Δεκάδες εταιρείες του κλάδου των τροφίμων –και όχι μόνο– έχουν αποχωρήσει τα τελευταία χρόνια από το Χ.Α., κάποιες μάλιστα μόλις την προηγούμενη χρονιά. Εσείς, γιατί λάβατε την απόφαση να δοκιμαστείτε στο Χ.Α.;

– Αν και είχαμε προτάσεις από funds, αλλά και από άλλες εταιρείες του κλάδου προκειμένου να εισέλθουν στο μετοχικό κεφάλαιο της Korinthian Foods, δεν θέλαμε να χάσουμε τον έλεγχο της εταιρείας. Ωστόσο, στο μυαλό μου είχα πάντα την εξέλιξη της εταιρείας και την αναζήτηση τρόπων που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν στο να κάνει το κάτι παραπάνω. Επί τάπητος είχε πέσει και η ιδέα του Χρηματιστηρίου και το συζητούσαμε με τους συμβούλους μας, ειδικά μάλιστα καθώς η οικονομική μας κατάσταση είναι πολύ καλή. Θεωρώ ότι η συμμετοχή μιας ευρύτερης ομάδας επενδυτών και η δυνατότητα αξιοποίησης των κεφαλαιαγορών θα ενισχύσουν την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση της εταιρείας μας, προσθέτοντας νέες δυνατότητες, που θα ενδυναμώσουν την κερδοφορία και τις προοπτικές της.

Η αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα από 15.000 μερίδες ημερησίως σε 90.000 θα ανοίξει τον δρόμο για διαφοροποίηση των προϊόντων και επέκταση σε νέες αγορές.

Ταυτόχρονα θα ενισχύσουν την εταιρική μας διακυβέρνηση και τη διαφάνεια. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος για την ομάδα μου, η οποία με την αφοσίωση, την εμπειρία και την ομαδικότητά της οδήγησε την Korinthian Foods. Από την πλευρά μας κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις που συνοδεύουν ένα τέτοιο εγχείρημα, καθώς, όπως γνωρίζετε, πρόκειται για μια επίσημη, αυστηρά ρυθμιζόμενη και απαιτητική διαδικασία, η οποία προϋποθέτει κανονιστικές εγκρίσεις και εξαρτάται από τις συνθήκες της αγοράς.

Με την είσοδο στο Χ.Α. εκτιμώ επίσης ότι η εταιρεία θα είναι πιο αναγνωρίσιμη έτσι ώστε να αυξηθούν οι πελάτες μας από τον ιδιωτικό τομέα, καθώς σήμερα στη συντριπτική τους πλειονότητα, κατά περίπου 90%, προέρχονται από το Δημόσιο.

– Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια που θα αντληθούν;

– Κατ’ αρχάς στη χρηματοδότηση μιας νέας παραγωγικής μονάδας που ήδη κατασκευάζουμε στον Σολομό Κορινθίας, στον εκσυγχρονισμό του στόλου των φορτηγών μας, με μέρος αυτού να αντικαθίσταται και από ηλεκτρικά οχήματα και, τρίτον, σε μια πιθανή εξαγορά άλλης εταιρείας που δραστηριοποιείται στον ίδιο κλάδο με εμάς ή παράγει πρώτες ύλες και τελικά προϊόντα που χρησιμοποιούμε εμείς. Με το τελευταίο μάλιστα θα μπορούμε να έχουμε στην πραγματικότητα καθετοποιημένη παραγωγή.

Πρέπει να σας πω ότι η εταιρεία, εκτός από την παραγωγή έτοιμων γευμάτων, κάνει και εμπόριο πρώτων υλών και τελικών προϊόντων με τα οποία προμηθεύουμε κοινωνικά παντοπωλεία, παιδικούς σταθμούς, αλλά και στο πλαίσιο της συμμετοχής σε έργα του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ). Επομένως, η απόκτηση μιας παραγωγικής μονάδας αυτού του είδους θα μπορούσε να βοηθήσει και τις δύο δραστηριότητες που έχουμε σήμερα.

– Για ποιον λόγο προχωράτε σε νέα παραγωγική μονάδα στην Κόρινθο;

– Ο βασικός λόγος είναι για να διατηρήσουμε την ανάπτυξη της Korinthian Foods μακροπρόθεσμα. Η νέα μονάδα συνολικού εμβαδού 3.600 τ.μ. και προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ, θα μας επιτρέψει να διευρύνουμε το αποτύπωμά μας στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για μονάδα που κατασκευάζεται σε διπλανό οικόπεδο των σημερινών μας εγκαταστάσεων.

Συγκεκριμένα, η αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα από 15.000 μερίδες ημερησίως σε 90.000, θα μας δώσει τη δυνατότητα να καλύψουμε με ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τις ανάγκες των υφιστάμενων πελατών μας, ενώ παράλληλα θα ανοίξει τον δρόμο για διαφοροποίηση των προϊόντων και επέκταση σε νέες αγορές, όπως η διανομή έτοιμων γευμάτων μέσα από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καταστήματα λιανικής, φούρνους, πρατήρια κ.ά. Τα ημιέτοιμα γεύματα (χρειάζονται μικρή επεξεργασία, π.χ. σύντομο βράσιμο ή ζέσταμα στα μικροκύματα), καθώς και γεύματα για ειδικές ομάδες καταναλωτών που έχουν αποκλείσει από τη διατροφή τους το κρέας, το ψάρι, προϊόντα ζωικής προέλευσης, παρουσιάζουν δυσανεξίες (γλουτένη κ.ά.).

Μην παραγνωρίζετε το γεγονός ότι η νέα αυτή μονάδα θα συμβάλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας –σήμερα στην εταιρεία απασχολούνται 130 άτομα–, καθώς και στην ενίσχυση της τοπικής και ευρύτερης οικονομίας. Ακόμη, θα συντελέσει στον περιορισμό των δαπανών για την ενέργεια και θα έχει πρόσθετο θετικό αποτέλεσμα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας. Στόχος επίσης μέσα από αυτή την επένδυση είναι η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας της εταιρείας, ενώ μέσα από την αξιοποίηση της τεχνολογίας και την ανάλυση των δεδομένων στην παραγωγή, θεωρώ πως θα ενισχυθεί η παραγωγικότητα και η διαχείριση θα είναι πιο αποτελεσματική.

Στόχος μας είναι να ξεκινήσει η παραγωγή στη νέα μονάδα τον προσεχή Σεπτέμβριο. Θέλουμε, βεβαίως, να είναι όλα άρτια πριν ξεκινήσει τη λειτουργία της, να έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι απαιτούμενοι έλεγχοι, καθώς ειδικά το τρόφιμο είναι ένα πολύ ευαίσθητο προϊόν. Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε όλοι διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις.

Αδιάβλητοι οι δημόσιοι διαγωνισμοί

«Στόχος μας είναι να κάνουμε το καλύτερο, ακόμη κι αν αυτό μειώσει το κέρδος μας βραχυπρόθεσμα. Θέλουμε να παρέχουμε ποιοτικά γεύματα για να έχουμε μακροχρόνια πορεία και όχι ένα πρόσκαιρο κέρδος. Δεν θα πάμε να “χαρίσουμε” προϊόν, να πουλήσουμε στο κόστος ή κάτω από αυτό, μόνο και μόνο για να πουλήσουμε. Και αυτό θα εκτιμηθεί στην αγορά». Με αυτά τα λόγια ο Ηλίας Κακογιάννης απαντάει σχετικά με τα όσα συμβαίνουν στον κλάδο, όχι μόνο το τελευταίο διάστημα.

Και προσθέτει σχετικά με τους διαγωνισμούς για τις δημόσιες συμβάσεις: «Θεωρώ ότι είναι αδιάβλητοι. Μην ξεχνάτε, τουλάχιστον για τους διαγωνισμούς που συμμετέχει η εταιρεία μας, ότι πρόκειται κυρίως για προγράμματα που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά κονδύλια. Οσον αφορά την εταιρεία μας, η διαφάνεια στις διαδικασίες προμηθειών και συνεργασιών με το Δημόσιο αποτελεί θεμελιώδη αξία για εμάς. Για τον λόγο αυτό διασφαλίζουμε ότι όλες οι διαδικασίες διεξάγονται με ακεραιότητα και σε απόλυτη συμμόρφωση με τον νόμο και τους εκάστοτε κανονισμούς».

Μεγάλες οι προοπτικές για το έτοιμο γεύμα σε σούπερ μάρκετ, ξενοδοχεία

– Αναφερθήκατε στα έτοιμα γεύματα, κατηγορία στην οποία εισέρχονται πλέον όλο και περισσότεροι. Υπάρχει χώρος για μια ακόμη εταιρεία να δραστηριοποιηθεί σ’ αυτή την κατηγορία;

– Χώρος υπάρχει πολύς. Το έτοιμο γεύμα το αναζητούν πολλοί. Ολοένα και λιγότεροι μαγειρεύουν στο σπίτι, επίσης πολλοί είναι αυτοί που βρίσκονται πολλές ώρες στη δουλειά, οι υποχρεώσεις είναι περισσότερες. Επίσης υπάρχει η αγορά για όσους θέλουν να κάνουν ειδική διατροφή. Για να είναι επιτυχημένη προσπάθεια, ωστόσο, βασικό σου μέλημα πάντα είναι να διαφοροποιείσαι σε σχέση με τον ανταγωνισμό, σε σχέση με το τι υπάρχει στην αγορά τώρα και επίσης το προϊόν να είναι ποιοτικό και στη σωστή τιμή.

Θα μας ενδιέφερε μια παραγωγική μονάδα στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά αυτό είναι κάτι που θα δούμε σε δεύτερο χρόνο.

Κάποιες κινήσεις που έχουν γίνει από ανταγωνίστριες εταιρείες στην κατηγορία αυτή δεν έχουν αποδώσει τα προσδοκώμενα. Εμείς θέλουμε να κάνουμε γεύματα που θα τα αποδεχθεί η αγορά. Αυτό δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, διότι θέλουμε να κάνουμε το καλύτερο. Η νέα μας μονάδα, ωστόσο, είναι σχεδιασμένη για να μπορεί να γίνει η παραγωγή των έτοιμων γευμάτων και με τους ειδικούς ξεχωριστούς χώρους που πρέπει, για παράδειγμα, να υπάρχουν για αυστηρά χορτοφάγους (vegan) ή για άτομα με αλλεργίες.

Δυναμική στο έτοιμο γεύμα δεν έχουν μόνο τα σούπερ μάρκετ, αλλά και τα μικρά σημεία πώλησης. Ισως και μεγαλύτερη δυναμική από τα σούπερ μάρκετ, διότι έχουν και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας. Ολη η αγορά πάει στο έτοιμο γεύμα και αυτό θα γίνει και με τους φορείς του Δημοσίου, καθώς έτσι διασφαλίζεται η ποιότητα και η ασφάλεια περισσότερο σε σχέση με τις συνθήκες που μπορεί να υπάρχουν σε μαγειρεία σε ένα στρατόπεδο ή ένα νοσοκομείο.

Αυτό συμβαίνει επίσης και λόγω της έλλειψης προσωπικού, δεδομένων των περιορισμένων προσλήψεων στον δημόσιο τομέα.

Επιπλέον, υπάρχει η αγορά των ξενοδοχείων που έχει μεγάλη προοπτική ανάπτυξης, κυρίως σε ό,τι αφορά τη σίτιση του προσωπικού. Κι αυτό διότι στα μεγάλα ξενοδοχεία στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς δεν επαρκούν οι κουζίνες που έχουν για να σιτίσουν και τους πελάτες και το προσωπικό. Η κατεύθυνση για τα μεγάλα ξενοδοχεία είναι αυτή. Παράγουμε ήδη κάποια γεύματα για εργαζομένους σε μονάδα στη Σαντορίνη.

– Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε δημιουργία παραγωγικής μονάδας σε άλλη περιοχή πλην της Κορινθίας;

– Εχουμε ήδη μια παραγωγική μονάδα στην Κεφαλονιά, στην οποία παράγονται τα σχολικά γεύματα για την περιοχή, καθώς και τα γεύματα για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Διαθέτουμε επίσης αποθήκες στην Τρίπολη, στην Πάτρα και μέχρι πρότινος στην Κρήτη. Επίσης, έχουμε κάποια κυλικεία, όπως για παράδειγμα εντός του Νοσοκομείου ΝΜΤΣ, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Νοσοκομείο Φιλιάτων στην Ηγουμενίτσα.

Η δημιουργία μονάδας στην Αττική δεν μας ενδιαφέρει διότι η μονάδα στην Κόρινθο είναι σε κοντινή απόσταση. Από τη μονάδα στον Σολομό Κορινθίας μπορούμε να εξυπηρετούμε την Αττική, όλη την Πελοπόννησο, τη Δυτική Ελλάδα.

Η Θεσσαλονίκη είναι μια αγορά η οποία θα μας ενδιέφερε για να έχουμε παραγωγική μονάδα και εκεί, για να εξυπηρετούμε πελάτες και στη Βόρεια Ελλάδα. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα δούμε σε δεύτερο χρόνο.