Ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή της ΝΙΚΗΣ κ. Ρούντα για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ

korinthosTV
6 Min Read

Κοινοποίηση ειδήσεων

Προς:  Τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Παπαστεργίου Δημήτριο

Θέμα: “Κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία στην Κορινθία και τήρηση των υποχρεώσεων Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας (ΚΤΥ)”

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου η Διοίκηση των «ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία» γνωστοποίησε αιφνιδίως το κλείσιμο των υποκαταστημάτων στο Λουτράκι, Βραχάτι, Αγίους Θεοδώρους, Σοφικό και στο Κιάτο Κορινθίας από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025. Όπως προκύπτει επίσης από σχετικό δημοσίευμα η Δημοτική Αρχή Γεωργίου Αλκ. Γκιώνη, από την πρώτη στιγμή, αντέδρασε άμεσα, κάνοντας λόγο για «μία απόφαση που πλήττει την καθημερινότητα των πολιτών, τον επιχειρηματικό κόσμο, τον τουρισμό, την τοπική οικονομία και την κοινωνική συνοχή» ενώ συνυπογράφηκε ομόφωνη απόφαση διαμαρτυρίας όλων των Δημάρχων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, γεγονός το οποίο αποδεικνύει την συνολική αντίδραση της αυτοδιοίκησης.

Η απόφαση αυτή της διοίκησης ανακοινώθηκε και εφαρμόζεται εντελώς αιφνίδια, χωρίς καμία απολύτως διαβούλευση, χωρίς καμία προειδοποίηση και ότι σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πηγές αφορά στο κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ , σε ολόκληρη τη χώρα, αφήνοντας δεκάδες δήμους χωρίς ούτε ένα ταχυδρομείο. Πρόκειται για μία άκρως αντικοινωνική πολιτική, η οποία σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί τον Έλληνα πολίτη. 

Τα ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία αποτελούν 100 % δημόσια εταιρεία, που ανήκει εξ ολοκλήρου στην ΕΕΣΥΠ – Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, δηλαδή στο Ελληνικό Δημόσιο. Παρά τη δημόσια φύση τους, λειτουργούν πλέον με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στο πλαίσιο ενός “σχεδίου αναδιάρθρωσης” που προωθεί τη μείωση λειτουργικού κόστους και το κλείσιμο υποκαταστημάτων, ακόμη και σε περιοχές με έντονη κοινωνική ανάγκη.

Αυτή η πολιτική θέτει το επιχειρηματικό κέρδος πάνω από το κοινωνικό συμφέρον, υποβαθμίζοντας τον θεμελιώδη ρόλο των ΕΛΤΑ ως παρόχου της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας (ΚΤΥ), όπως προβλέπεται από τον Νόμο 4053/2012 και την Οδηγία 97/67/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία (ΚΤΥ) αποτελεί θεσμοθετημένο δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει ίση πρόσβαση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες, ανεξάρτητα από την εμπορική βιωσιμότητα κάθε περιοχής. Το κλείσιμο των καταστημάτων αυτών συνιστά υποχώρηση της Πολιτείας από την κοινωνική της ευθύνη και παραβίαση του πνεύματος της καθολικότητας των δημοσίων υπηρεσιών.

Επειδή, η εν λόγω απόφαση ελήφθη χωρίς να έχουν προειδοποιηθεί οι τοπικοί φορείς και οι επιμέρους τοπικές κοινωνίες

Επειδή, δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους εργαζομένους των Ελληνικών Ταχυδρομείων, γεγονός το οποίο θέτει σε άμεσο και απόλυτο κίνδυνο την οικογενειακή και επαγγελματική τους κατάσταση

Επειδή, με την απόφαση αυτή εξαναγκάζονται οι τοπικοί πληθυσμοί σε μετακίνηση χωρίς να το θέλουν και χωρίς να ερωτηθούν, γεγονός το οποίο συνεπάγεται ταλαιπωρία και αδικαιολόγητα έξοδα μετακίνησης και άρα οικονομικό κόστος

Επειδή, στην ουσία πρόκειται για μία απόφαση, η οποία θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ

Επειδή, η απόφαση αυτή θα οδηγήσει την Περιφέρεια σε επιπλέον συρρίκνωση,

Ερωτάσθε εν όψει των ανωτέρω κ. Υπουργέ :

  1. (Κριτήρια απόφασης) : Με ποια ακριβή κριτήρια επέλεξε η Διοίκηση των ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία το κλείσιμο των ανωτέρω καταστημάτων στο Λουτράκι, Βραχάτι, Αγίους Θεοδώρους, Σοφικό και στο Κιάτο Κορινθίας και ποια κοινωνικοοικονομική μελέτη επιπτώσεων προηγήθηκε; (Παρακαλώ για παραπομπή στη σχετική απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΤΑ και στη μελέτη τεκμηρίωσης, εφόσον υπάρχουν στη “Διαύγεια” σύμφωνα με τον Νόμο 4727/2020 περί διαφάνειας).
  2. (Τήρηση Καθολικής Υπηρεσίας) : Πώς διασφαλίζεται η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία (ΚΤΥ) για τις ανωτέρω περιοχές μετά το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ; Ποιο είναι το εγγύτερο σημείο πρόσβασης, ποιο το σχέδιο κάλυψης (π.χ. κινητή μονάδα) και ποιο το ωράριο σύμφωνα και με τον Ν.4053/2012 περί Ρύθμισης λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις
  3. (Ρόλος ΕΕΤΤ – Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) : Έχει γνωμοδοτήσει η ΕΕΤΤ επί της συγκεκριμένης περίπτωσης ή του ευρύτερου σχεδίου αναδιάρθρωσης σημείων πρόσβασης των ΕΛΤΑ σύμφωνα με τον Κανονισμός ΕΕΤΤ για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες ;
  4. (Οικονομικά δεδομένα) : Ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία που επικαλούνται τα ΕΛΤΑ για το κλείσιμο (λειτουργικό κόστος, όγκοι συναλλαγών, καθαρό κόστος παροχής ΚΤΥ στην περιοχή); Έχει καταβληθεί στον πάροχο η προβλεπόμενη αποζημίωση “καθαρού κόστους” για τα έτη 2023–2025;
  5. (Δείκτες ποιότητας – αναφορές ΕΛΤΑ) : Πώς συμβαδίζει το κλείσιμο με τους δείκτες ποιότητας, προσβασιμότητας και κοινωνικής συνοχής που επικαλείται ο Όμιλος ΕΛΤΑ στις ετήσιες εκθέσεις του; 
  6. (Εναλλακτικά σενάρια) : Ποια εναλλακτικά σενάρια εξετάστηκαν πριν το κλείσιμο (μείωση ενοικίου, μεταστέγαση, συγχώνευση ωραρίου, κοινές υποδομές με άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου) και γιατί απορρίφθηκαν;
  7. (Ευάλωτες ομάδες) : Έχουν ληφθεί μέτρα για την εξυπηρέτηση ευάλωτων ομάδων (ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία, αγρότες) ώστε να μη διακοπούν οι πληρωμές και συναλλαγές σύμφωνα με τον Χάρτη Υποχρεώσεων Καταναλωτή ΕΛΤΑ; (
  8. (Γενικό σχέδιο αναδιάρθρωσης) : Υπάρχει συνολικό σχέδιο μείωσης σημείων πρόσβασης στην περιφέρεια; 

Επιπλέον αιτούμεθα να μας καταθέσετε τα εξής :

α) Την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου των ΕΛΤΑ – Ελληνικά Ταχυδρομεία για το κλείσιμο των καταστημάτων στο  Λουτράκι, Βραχάτι, Αγίους Θεοδώρους, Σοφικό και στο Κιάτο Κορινθίας
β) Την κοινωνικοοικονομική μελέτη επιπτώσεων για τις ανωτέρω περιοχές.
γ) Την αλληλογραφία με την ΕΕΤΤ – Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σχετικά με τη συμμόρφωση στην Καθολική Υπηρεσία.
δ) Τα στοιχεία αποζημίωσης του “καθαρού κόστους” Καθολικής Υπηρεσίας 2023–2025.
ε) Το επικαιροποιημένο “Σχέδιο Αναδιάρθρωσης Δικτύου Καταστημάτων”.
στ) Τις εισηγήσεις για εναλλακτικά σενάρια και οι λόγοι απόρριψής τους.

Ο ερωτών Βουλευτής

Γεώργιος Ναπ. Ρούντας

Share This Article