Πα. Μαρ 29th, 2024

Δεν θα ξεκινήσουν αύριο τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

Κοινοποίηση ειδήσεων

Δεν είναι εφικτό να προχωρήσει η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί. Σημειώνεται ότι ο Υπουργός Επικρατείας είχε ανακοινώσει τη δεύτερη φάση της σταδιακής επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου τη Δευτέρα 27 Μαρτίου.

Τι θα γίνει τελικά στον σιδηρόδρομο από Δευτέρα;

Η δεύτερη φάση της επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου, με τα έως τώρα δεδομένα, είναι ανέφικτο να προχωρήσει.

Τη Δευτέρα θα ξεκινούσε και το τμήμα του προαστιακού «Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο».

Οι υπάρχουσες συνθήκες ανατρέπουν το σκηνικό καθώς οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ.


Έτσι, όχι μόνο δεν θα ξεκινήσει το εν λόγω τμήμα του Προαστιακού αλλά ούτε και τα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα.

Να θυμίσουμε πως η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:

  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και
  • Αλεξανδρούπολη – Ξανθή.

Ωστόσο, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.

Μόνο ο Προαστιακός παραμένει

Φαίνεται, λοιπόν, πως μόνο το προαστιακό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί, και συγκεκριμένα στα τμήματα:

  • Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Κάντζα – Λιόσια
  • Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
  • Πάτρα – Ρίο.

Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:

  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.

Μάλιστα, πληροφορίες κάνουν λόγο πως ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές δεν λειτουργεί παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.

Εμπορευματικές μεταφορές

Τα εμπορεύματα αποτελούσαν από την αρχή ένα αγκάθι καθώς τη χώρα μας η ακινησία, σε αυτόν τον επαγγελματικό τομέα, τη φέρνει αντιμέτωπη με σωρεία προβλημάτων, κυρίως οικονομικής φύσεως.

Κι ενώ αρχικά ξεκίνησαν τα δρομολόγια των εμπορευμάτων και από τη Hellenic Train αλλά και από την Goldair Cargo. πληροφορίες θέλουν τη Hellenic Train να σταμάτησε να εκτελεί εμπορευματικά δρομολόγια.

Ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια.

Μάλιστα έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο.

Επίσης, ο ΟΣΕ διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΟ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ.

Πιέζουν οι εργαζόμενοι

Φαίνεται πως τα πνεύματα είναι πλέον οξυμένα. Οι σιδηροδρομικοί ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.

«Τυφλοί» σταθμοί, ΑΣΙΔ που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τους σιδηροδρομικούς.

www.ertnews.gr