Πα. Μαρ 29th, 2024

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ: Χωρίς προγραμματισμό και διάλογο το μέτρο για τους ενδοσχολικούς συντονιστές – μέντορες

Κοινοποίηση ειδήσεων

Την αντίθεσή τους στον τρόπο εφαρμογής του μέτρου των ενδοσχολικών σ noυντονιστών και μεντόρων στα σχολεία, εκφράζουν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ σε ανακοινώσεις τους. Η ΔΟΕ καλεί τα μέλη της να προχωρήσουν σε απεργία-αποχή, ώστε να μην υλοποιηθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο, ενώ η ΟΛΜΕ ζητά από τις ΕΛΜΕ “να παρεμβαίνουν άμεσα σε όσες περιπτώσεις υπάρξουν υποχρεωτικοί ορισμοί συναδέλφων”.

Οι Ομοσπονδίες υπσοτηρίζουν ότι από τη μεταρρύθμιση απουσιάζει “η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο σχεδιασμός του προγράμματος, η παραγωγή του κατάλληλου επιμορφωτικού και υποστηρικτικού υλικού, η διασφάλιση κινήτρων – προϋποθέσεων για την ανάληψη του ρόλου από έμπειρους/ες εκπαιδευτικούς αλλά και ο απαραίτητος διάλογος”.

Επίσης, αναφέρουν, μεταξύ άλλων, ότι “η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επικαλείται αντίστοιχους θεσμούς που υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ξεχνά όμως ότι στις χώρες, που υλοποιούνται αντίστοιχοι θεσμοί, οι εκπαιδευτικοί είναι απαλλαγμένοι από γραφειοκρατικό φόρτο καθώς τα σχολεία είναι στελεχωμένα με προσωπικό γραμματειακής υποστήριξης και ότι οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τέτοιους ρόλους αμείβονται είτε με επιμίσθιο, είτε με μείωση διδακτικού ωραρίου είτε και με τα δύο”.

Στον αντίποδα, προσθέτουν, “έχουν αυξηθεί οι μαθητές/τριες στις τάξεις, τα σχολικά κτήρια είναι από ασυντήρητα έως ακατάλληλα, οι εκπαιδευτικοί μισθολογικά εξαντλημένοι/ες και επαγγελματικά εξουθενωμένοι/ες”, ενώ “προσπαθούν να ανταποκριθούν στον συνεχώς αυξανόμενο γραφειοκρατικό φόρτο, με αντίκτυπο στον παιδαγωγικό τους ρόλο”.

Όσο αφορά τους εκπαιδευτικούς ομίλους, υποστηρίζουν, ότι “μόνο ως καινοτομία δεν μπορεί να θεωρηθεί. Στην ουσία δεν είναι τίποτα άλλο από τις σχολικές δραστηριότητες (πολιτιστικά προγράμματα, περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας κλπ) που οι εκπαιδευτικοί αναλάμβαναν εδώ και χρόνια”.