Πε. Μαρ 28th, 2024

ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ

Κοινοποίηση ειδήσεων

ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ‼

γράφει η Κατερίνα Αντωνοπούλου-Ρούκη, Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ τιμάτε Παγκόσμια στις 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ μαζί με την μνήμη του Εθνικού μας Ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ, ο οποίος έγραψε τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδος «ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ υπογραμμίζει τον θεμελιώδη ρόλο που έχει παίξει η Ελληνική Γλώσσα και την καθοριστική ΣΥΜΒΟΛΗ της στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ και την ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ!!!

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ παραμένει μια Γλώσσα που εμπλουτίζει σε μεγάλο βαθμό τον διεθνή επιστημονικό λόγο, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, είναι η Γλώσσα που αναπτύχθηκε, διαμόρφωσε και εξέφρασε την αρχή των περισσότερων Επιστημονικών θεωριών, Φιλοσοφικών σκέψεων και Λογοτεχνίας στις περισσότερες από τις σύγχρονες γλώσσες του Δυτικού Κόσμου. Εν κατακλείδι, η Ελληνική είναι η πρώτη Γλώσσα σε Λογοτεχνική και Ιστορική επιρροή.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ είναι η πιο παλαιά από τις ζωντανές Γλώσσες σε γραπτή και προφορική παράδοση. Είναι η ΓΛΩΣΣΑ του ΟΜΗΡΟΥ, του ΠΙΝΔΑΡΕΩΣ, του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, του ΠΛΑΤΩΝΑ, των ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΡΑΓΙΚΩΝ, η γλώσσα των ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ, του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ των ΕΘΝΩΝ ΠΑΥΛΟΥ, η ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ!!! Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ είναι η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ που έδωσε την ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ της ΣΚΕΨΗΣ. Διότι «ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ» σημαίνει ΣΥΣΧΕΤΙΖΩ, ΣΥΝΔΥΑΖΩ απεριόριστα. Άλλωστε είναι προφανής η σχέση που έχει η ΕΛΛΗΝΙΚΗ Γλώσσα με την Σκέψη του Ανθρώπου.

Το ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ των Αγγλικών λέξεων έχει ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ και τα ΔΥΟ ΤΡΙΤΑ των Επιστημονικών όρων προέρχονται από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ, διότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ χάρη στην ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ της ΔΟΜΗ έχει την δύναμη να περιγράφει αναλυτικά ή συνθετικά όλες τις έννοιες.

Ο αείμνηστος Ξενοφώντας Ζολώτας το 1957, διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, μίλησε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στην Αγγλική χρησιμοποιώντας ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ, για να αποδείξει ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ είναι Η ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ και ότι ενώ επικοινωνούμε στην Αγγλική βασικά ΜΙΛΑΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, δηλαδή την ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

Για να μπορέσει κανείς να γράψει και να εκφωνήσει όχι έναν, αλλά δυο λόγους στην Αγγλική Γλώσσα χρησιμοποιώντας μόνο Ελληνικές λέξεις όπως έκανε ο Ζολώτας, χρειάζεται βαθιά και ουσιαστική κατανόηση τόσο της Ελληνικής όσο και της Αγγλικής γλώσσας.

Επίσης χρειάζεται κι ένα δυνατό κίνητρο, ένας λόγος. Ποιος ήταν λοιπόν αυτός ο λόγος για τον Ζολώτα; Σύμφωνα με τον Ν. Σαραντάκο, δεν ήταν κάποια ιδεολογική εμμονή εθνικο-πατριωτικού χαρακτήρα στην Ελληνική Γλώσσα. Ήταν μια σαφής Πολιτική κίνηση: να στρέψει το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινής γνώμης στη βαθιά λαβωμένη από τον εμφύλιο πόλεμο, Ελλάδα. Οι λόγοι εκφωνήθηκαν στο πλαίσιο των ετήσιων συναντήσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Ακολουθούν οι δύο θρυλικές ομιλίες του Ξενοφώντος Ζολώτα στα Αγγλικά, με μόνο Ελληνικές λέξεις.

Η πρώτη ομιλία του αείμνηστου Ξενοφώντας Ζολώτα έγινε το 1957 και προκάλεσε τόσο ενθουσιασμό που μετά από απαίτηση του επικεφαλής της διεθνούς Τράπεζας, επαναλήφθηκε παρόμοια ομιλία το 1959.

Το κείμενο της πρώτης ομιλίας, αφού ενημέρωσε το κοινό για το εγχείρημα του, προκείμενου να τραβήξει την προσοχή τους, είναι το εξής:

«Kyrie, I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Oecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas. With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous Organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and synthesized. Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy. This phenomenon is charateristic of our epoch. But, to my thesis we have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylaxis from chaos and catastrophe. In parallel a panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic. I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my eucharistia to your Kyrie to the eugenic and generous American Ethnos and to the organizers and protagonists of this Ampitctyony and the gastronomic symposia».

Αν και μίλησε στα “Ελληνικά” τον αντελήφθησαν οι πάντες. Ίσως επειδή και το ακροατήριο είχε υψηλή γνώση της Αγγλικής και πολλοί είχαν διδαχθεί Αρχαία στο σχολείο τους. Το τέλος της ομιλίας προκάλεσε παρατεταμένο χειροκρότημα και ανυπόκριτο θαυμασμό, ενώ πολλές εφημερίδες των ΗΠΑ, του αφιέρωσαν τίτλους στην πρώτη σελίδα. Το κείμενο της δεύτερης ομιλίας του Ζολώτα είναι το ακόλουθο:

Kyrie, It is Zeus’ anathema on our epoch for the dynamism of our economies and the heresy of our economic methods and policies that we should agonize the Scylla of numismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia. It is not my idiosyncrasy to be ironic or sarcastic, but my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they emphatically stigmatize numismatic plethora, they energize it through their tactics and practices. Our policies have to be based more on economic and less on political criteria. Our gnomon has to be a metron between political, strategic and philanthropic scopes. Political magic has always been anti-economic. In an epoch characterized by monopolies, oligopolies, monophonies, monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities, our policies have to be more orthological. But this should not be metamorphosed into plethorophobia, which is endemic among academic economists. Numismatic symmetry should not hyper-antagonize economic acme. A greater harmonization between the practices of the economic and numismatic archons is basic. Parallel to this, we have to synchronize and harmonize more and more our economic and numismatic policies panethnically. These scopes are more practicable now, when the prognostics of the political and economic barometer are halcyonic. The history of our didymus organizations in this sphere has been didactic and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economies. The genesis of the programmed organization will dynamize these policies. Therefore, I sympathize, although not without criticism on one or two themes, with the apostles and the hierarchy of our organs in their zeal to program orthodox economic and numismatic policies, although I have some logomachy with them. I apologize for having tyrannized you with my Hellenic phraseology. In my epilogue, I emphasize my eulogy to the philoxenous autochthons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie, and the stenographers.

Οι Αγγλοαμερικάνοι όταν ψάχνουν να βρουν την κατάλληλη λέξη για κάποια έννοια χρησιμοποιούν την γνωστή έκφραση «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ» γράφει ο Καθηγητής Όλιβερ Τάπλιν στο βιβλίο του «Ελληνικό πυρ». Το διεθνές Λεξικό Webster’s αναφέρει «Η Λατινική και η Ελληνική, ιδίως η Ελληνική, αποτελούν ανεξάντλητη πηγή υλικών για την δημιουργία επιστημονικών όρων» ενώ Γάλλοι λεξικογράφοι τονίζουν ότι «Η επιστήμη βρίσκει ασταμάτητα νέα αντικείμενα ή έννοιες τα οποία πρέπει να τα ονομάσει. Ο θησαυρός των Ελληνικών ριζών βρίσκεται μπροστά της, αρκεί να αντλήσει από εκεί. Θα ήταν πολύ περίεργο να μην βρει αυτές που χρειάζεται στην Ελληνική γλώσσα.»

«Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ομιλείται εδώ και ΣΑΡΑΝΤΑ ΑΙΩΝΕΣ χωρίς διακοπή. Έχει επίσης γραφτεί με τον ίδιο τρόπο, χρησιμοποιώντας το ίδιο Αλφάβητο, για 28 αιώνες και διατηρεί τους ίδιους κανόνες Ορθογραφίας για 24 αιώνες», σημείωσε ο διακεκριμένος Καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Υπουργός Παιδείας Γεώργιος Μπαμπινιώτης.

Η πρωτοβουλία για Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας αναλήφθηκε αρχικά το 2014 από Κοινότητες Ελλήνων και Ιταλών στην Ιταλία που ήταν οι πρώτοι που πρότειναν μια Διεθνή Ημέρα για την Ελληνική Γλώσσα. Η Ελληνική Κυβέρνηση ενέκρινε τελικά την πρόταση το 2016 και η Σύνοδος ολομέλειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου την αποδέχθηκε ομόφωνα.

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ξεκίνησε επίσημα το 2018, γιορτάζοντας τα μοναδικά επιτεύγματα της Ελληνικής Γλώσσας, αυτής της υπέροχης ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ η οποία πρόσφερε τα μέγιστα στον ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!!!

Η Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας είναι συνώνυμη με τις φαινομενικά αντιφατικές έννοιες τόσο της Σεμνότητας όσο και της Δόξας.Εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες είμαστε περήφανοι που η χώρα μας ποτέ δεν αποίκισε άλλα έθνη στο πρόσφατο παρελθόν — ωστόσο Η ΕΛΛΑΔΑ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΙΚΙΣΕ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΕΘΝΟΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Ένας Άγγλος, Γάλλος, Ιταλός ή ακόμα κι ένας γηγενής μιας γλώσσας που ομιλείται μακριά από τη Μεσόγειο Θάλασσα, έχει χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή μια λέξη, μια φράση ή μια ιδέα που έχει τις ρίζες της στην Ελληνική Γλώσσα ή στα γραπτά Έλληνα Φιλοσόφου ή Ποιητή.

Σήμερα, σχεδόν τέσσερις χιλιάδες χρόνια αφότου οι πρώτες Ελληνικές φυλές ξεκίνησαν το ταραχώδες αλλά πάντα συναρπαστικό ταξίδι τους προς την εξέχουσα θέση στον Κόσμο, η Πολιτιστική και Γλωσσική τους Κληρονομιά είναι ακόμα ζωντανή.Είναι ζωντανή μέσω του εαυτού μας, είτε είμαστε Έλληνες είτε όχι.

Γιατί, τελικά, το να είσαι Έλληνας συνεπάγεται πολύ περισσότερα από την Εθνικότητά σου, γραμμένη στο διαβατήριο ή την αστυνομική ταυτότητα.

«Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΟΥΣΙΑ ΘΕΪΚΗ !!!» Σαν Ελληνίδα οφείλω να ομολογήσω ότι «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ για μένα είναι σαν ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ!!! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ…»

HAPPY INTERNATIONAL GREEK LANGUAGE DAY !!!