Πε. Απρ 18th, 2024

Υπεγράφησαν συμβάσεις κατασκευής τριών κυκλικών κόμβων στην Κορινθία(video)

Κοινοποίηση ειδήσεων

Aπό τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παναγιώτη Νίκα και τον εργολήπτη, υπογράφηκαν οι συμβάσεις κατασκευής τριών κυκλικών κόμβων στην Κορινθία, στην Motor Oil και παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών, στο Λέχαιο. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 4,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας υπέγραψε το μεσημέρι σήμερα Πέμπτη 18 Μαΐου, στα γραφεία της Π.Ε. Κορινθίας, στην Κόρινθο, σύμβαση με τον ανάδοχο ενός εξαιρετικά σημαντικού έργου, το οποίο -όπως τόνισε ο περιφερειάρχης- “θα συμβάλλει εξαιρετικά στην οδική ασφάλεια της περιοχής.

Συγκεκριμένα, η σύμβαση αφορά στο προϋπολογισμού 4.563.000 ευρώ έργο κατασκευής σύνθετου κόμβου στην συμβολή της παλαιάς με τη νέα εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου στους Αγίους Θεοδώρους, στα διυλιστήρια της Μotor Οil, όπως και της διαμόρφωσης της παλαιάς εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών από τον ισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως τον ισόπεδο κόμβο Λεχαίου.

“Στο σημείο αυτό είχαν συμβεί πολλά ατυχήματα και πλέον, με το έργο αυτό, αναβαθμίζεται σημαντικά η ασφάλεια όσων κινούνται σε αυτούς τους οδικούς άξονες” σημείωσε ο Π. Νίκας, προσθέτοντας ότι το έργο – η δαπάνη του οποίου, μετά την έκπτωση στον σχετικό διαγωνισμό, είναι 3.620.688,90 ευρώ, με τον ΦΠΑ-, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε 15 μήνες.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Ειδικότερα, το έργο προβλέπει, α) την κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων στην θέση των ισόπεδων κόμβων Αρχαίας Κορίνθου και Λεχαίου, β) την βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού ανάμεσα στους δύο ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, γ) την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, δ) την κατασκευή λωρίδων επιβράδυνσης και επιτάχυνσης για την λειτουργία των παράπλευρων οδών, ε) τη σήμανση και ασφάλιση της παλαιάς εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών, στ) την διευθέτηση της εισόδου και εξόδου του μηχανοστασίου των αστικών λεωφορείων με κατασκευή παράπλευρης οδού, ζ) την κατασκευή νέων εγκάρσιων οχετών και τάφρων συνέχειας για διοχέτευση των ομβρίων υδάτων των ανάντι εξωτερικών λεκανών στους κατάντι φυσικούς αποδέκτες, η) την κατασκευή κλειστού δικτύου ομβρίων κατά μήκος της οδού για την αποστράγγιση και αποχέτευση του καταστρώματος και των ανάντι παροδίων ιδιοκτησιών και θ) τον ηλεκτροφωτισμό (i) του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών, που βελτιώνεται, (ii) των ισόπεδων κυκλικών κόμβων, (iii) του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

Επίσης, προβλέπει την κατασκευή στην συμβολή της παλαιάς με τη νέα εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου ενός σύνθετου κόμβου ο οποίος αποτελείται από δύο επιμέρους κόμβους:

  • Κόμβος 1: Είναι κόμβος τύπου Τ μεταξύ του SR και της συνδετήριας οδού.
  • Κόμβος 2: Αποτελεί το δεύτερο μέρος του σύνθετου κόμβου όπου μετρήθηκαν οι κινήσεις των 4 οδών που συμβάλλουν, ήτοι της συνδετήριας οδού, της Π.Ν.Ε.Ο. και της Π.Ε.Ο. και της οδού προς Καλαμάκι.

“Με το έργο αυτό δίνεται λύση στην αντιμετώπιση των άναρχων κινήσεων χωρίς καθοδήγηση των οδηγών και χωρίς προτεραιότητες, που χρίζουν τους υφιστάμενους κόμβους άκρως επικίνδυνους, και αναβαθμίζεται η οδική ασφάλεια και το επίπεδο λειτουργικότητας των οδών τα οποία είναι παραπάνω από επιτακτικά όπως αποδεικνύεται και από τα ατυχήματα που έχουν συμβεί και συμβαίνουν” σημειώνεται στην σχετική τεχνική έκθεση.