Βράβευση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου στο 2ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών
Μία από τις κορυφαίες στιγμές της πρώτης μέρας του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ήταν η βράβευση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», ως ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της χώρας. Το βραβείο παρέλαβε από τον Γιώργο Δέδε, γενικό γραμματέα του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, ο Παναγιώτης Παπανικόλας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.
«Είναι μία διάκριση που ήρθε 14 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας. Επί της ουσίας πρόκειται για βράβευση του επαγγέλματος του κατασκευαστή-παραχωρησιούχου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κος Παπανικόλας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρας ανέφερε πως η συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου υπήρξε καθοριστικής σημασίας εφόσον προκατέβαλε το 40% της χρηματοδότησης που του αναλογούσε, μία περίοδο κατά την οποία το έργο αντιμετωπιζόταν με δυσπιστία από τους δανειστές για το κατά πόσο ήταν πραγματικά υλοποιήσιμο.
Ο κος Παπανικόλας σχολίασε πως «αν δεν υπήρχε εγκεκριμένη μελέτη από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, τα έργα δεν θα είχαν ξεκινήσει». Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, πολλοί παράγοντες ανέβασαν αισθητά τον βαθμό δυσκολίας κατασκευής του έργου: η αυξημένη σεισμικότητα της περιοχής και η δυσκολία του φυσικού περιβάλλοντος όπως η ιδιομορφία του πυθμένα της θάλασσας ανάγκασαν τους κατασκευαστές να επιστρατεύσουν τεχνικές που εφαρμόζονταν σε πλατφόρμες ανοιχτής θαλάσσης και που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στη γεφυροποιία.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Γέφυρας εντυπωσιάζουν: διαθέτει συνεχές κατάστρωμα μήκους 2.200 μέτρων, το οποίο είναι πλήρως αναρτημένο ενώ οι αρμοί της μπορούν να αντέξουν μετακινήσεις της τάξης των 5 μέτρων.
Όπως σημείωσε ο κος Παναπανικόλας, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έχει αποσπάσει πολλές διεθνείς διακρίσεις κατά το παρελθόν, ενώ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα από τα βραβεία προήλθε από την American Civil Engineers Society, η οποία για πρώτη φορά απένειμε βραβείο σε έργο εκτός των ΗΠΑ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρας έκλεισε την εισήγησή του τονίζοντας πως το μοντέλο της παραχώρησης είναι ανθεκτικό και βιώσιμο σχέση με τα δημόσια έργα που υστερούν σε επίπεδο συντήρησης.