Σα. Απρ 27th, 2024

Tesla: Βρήκε τη συνταγή για φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Κοινοποίηση ειδήσεων

Αυτή τη στιγμή, η Tesla είναι μια από τις εταιρείες που ορίζουν τις τάσεις στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Εκτός από τις τεχνολογίες που ενσωματώνουν τα αυτοκίνητά της, αλλά και τα ανεξάντλητα features, χρήσιμα και… άχρηστα, κάνει άλματα προόδου στην κατασκευή τους, ενώ παράλληλα προσφέρονται και σε φυσιολογικές τιμές. Προφανώς, ένα αυτοκίνητο με κόστος κάπου στις 40.000 € δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φθηνό, όμως όλα είναι… αναλογικά και με τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι προσιτό.

Συγκεκριμένα, οι τιμές του ιδιαίτερα δημοφιλούς TeslaModel 3, του οικογενειακού sedanτης εταιρείας και μάλιστα, στην ανανεωμένη εκδοχή του που ακόμη δεν έχει φτάσει στους ελληνικούς δρόμους (αναμένεται αρχές του 2024), στοιχίζει 41.990 € χωρίς την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που προσφέρεται από το κράτος. Τα χρήματα προφανώς δεν είναι λίγα, όμως όσο ίσχυε η επιδότηση των 8.000 €, κατέβαινε κοντά στις 34.000 €. Το πισωκίνητοsedanτων περίπου 300 ίππων (η Teslaσυνήθως δεν ανακοινώνει τιμή ιπποδύναμης) και με τη μεγάλη αυτονομία που προσεγγίζει τα 450kmσε πραγματικές συνθήκες, φτάνει να στοιχίζει όσο ένα μικρομεσαίο αυτόματο C-SUVμε τη μισή ισχύ και πολύ λιγότερο εξοπλισμό-τεχνολογίες.

Μη ξεχνάμε ότι η ακρίβεια στα αυτοκίνητα δεν εντοπίζεται μόνο στα ηλεκτρικά μοντέλα! Όλα έχουν ακριβύνει, οπότε αν θέλουμε να βρούμε θερμικό αυτοκίνητο με κινητήρα 300 ίππων και τόσο εξοπλισμό, θα πρέπει να ξεφύγουμε αρκετά πιο πάνω από την τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου. Το TeslaModel 3 Highland (όπως ονομάζεται η faceliftέκδοση) είναι διαθέσιμο και σε μια longrangeεκδοχή με μεγαλύτερη μπαταρία, δύο κινητήρες (άρα και τετρακίνηση) και απόδοση κοντά στους 500 ίππους. Η αυτονομία προσεγγίζει ακόμη και τα 600 kmσε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης, εξαλείφοντας κάθε πιθανότητα rangeanxiety. Σε αυτή την περίπτωση η τιμή είναι στις 49.990 € και… αναρωτιόμαστε. Ποιο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα και 500 ίππους κοστίζει τόσο;

Φυσικά, η ισχύς δεν είναι το παν. Πολύς κόσμος δεν ενδιαφέρεται καν για τη δύναμη που υπάρχει κάτω από το δεξί πεντάλ, οπότε εκείνοι αναζητούν περισσότερη ουσία. Και η Teslaδείχνει να είναι πραγματική υπερδύναμη όταν η συζήτηση πηγαίνει στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα (σε θεωρητικό επίπεδο, τουλάχιστον) για την Ελλάδα είναι ο χρόνος φόρτισης και η έλλειψη υποδομών. Όμως, το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αρχικά, τα ηλεκτρικά μοντέλα πλέον μπορούν να υποστηρίξουν ταχύτατους χρόνους φόρτισης, γεμίζοντας ως το 80% μέσα σε λίγα λεπτά. Επίσης, οι φορτιστές έχουν γίνει πάρα πολλοί, τουλάχιστον στην Αθήνα όπου συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Το πρόβλημα που μάλλον είναι σημαντικότερο, είναι ότι οι πραγματικά γρήγοροι φορτιστές είναι λίγοι. Οι 50άρηδες DCπου συναντάμε σε ορισμένα σημεία της πόλης, αλλά και στους ΣΕΑ του δικτύου αυτοκινητόδρομων, είναι πολύ λίγοι πια για τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου ηλεκτρικού. Η Tesla, έλυσε μόνη της το πρόβλημα! Φυσικά, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας λειτουργούν τέσσερα σημεία φόρτισης TeslaSuperchargers(Μαρούσι Αττικής, Ψαθόπυργος Αχαΐας, Αταλάντη Φθιώτιδας, Λάρισα) ενώ περιμένουμε και ένα πέμπτο στα Ιωάννινα, όπως ανακοινώθηκε πολύ πρόσφατα.

Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί ενός Teslaδεν χρειάζεται να περιμένουν τον έναν και μοναδικό 50άρη φορτιστή (αν φορτίζει άλλος… περιμένεις), έχοντας στη διάθεσή τους τουλάχιστον τέσσερις φορτιστές των 250 kW (150 kWστο Μαρούσι) για να φορτίσουν ταχύτατα, σε λίγα λεπτάκια. Παράλληλα, δεν χρειάζεται ούτε να μπερδεύονται με εφαρμογές για smartphone, ηλεκτρονικές πληρωμές και κολλήματα από software. Συνδέουν απλώς την «πρίζα» στο αυτοκίνητο, ο φορτιστής καταλαβαίνει ποιος συνδέθηκε και χρεώνει αυτόματα τον λογαριασμό του ιδιοκτήτη. Τόσο απλά! Άρα, η διαδικασία εκτός από πολύ πιο γρήγορη, είναι και πιο απλή.

Έχοντας όλα τα παραπάνω ως δεδομένα, δεν είναι περίεργο που η Tesla οδηγεί τις πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, σε πολλές αγορές, διεκδικεί μια από τις κορυφαίες θέσεις πωλήσεων όχι μόνο ανάμεσα στα ηλεκτρικά, αλλά σε όλα τα μοντέλα, με το SUVModelYνα βγαίνει ακόμη και το κορυφαίο μοντέλο γενικών πωλήσεων (όχι μόνο ηλεκτρικών, δηλαδή) στους πίνακες διάφορων αγορών. Κορυφαία τεχνολογία στους κινητήρες και τις μπαταρίες (άρα πολύ υψηλή απόδοση και μεγάλη αυτονομία), κορυφαίο δίκτυο ταχυγφορτιστών που επεκτείνεται και καλύπτει σημαντικές θέσεις στον χάρτη αυτοκινητόδρομων της Ελλάδας, εντυπωσιακό ψηφιακό υπόβαθρο (από το σύστημα infotainmentμέχρι την κορυφαία εφαρμογή για smartphones) και τις πιο ανταγωνιστικές τιμές από όλους στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πώς θα γινόταν να μην είναι οι πιο δυνατοί παίκτες;