Τε. Ιούν 29th, 2022

Στο φως μετά από 9 χρόνια πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν – Ανακοινώσεις για την εξιχνίαση της “κλοπής του αιώνα”

Κοινοποίηση ειδήσεων

Τις λεπτομέρειες σε σχέση με την εξιχνίαση του μυστηρίου της κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012 δύο πολύτιμων πινάκων, του Πικάσο και του Μοντριάν αναμένεται να αποκαλύψουν σήμερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου στις 11:00, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης και η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη.

Ένας Έλληνας 49 ετών έχει συλληφθεί από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής για την υπόθεση της κλοπής.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής ο 49χρονος εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και προσήχθη στην ΓΑΔΑ όπου ομολόγησε την συμμετοχή του στην κλοπή και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες.
Κατά τις πληροφορίες οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές.

Οι δύο πίνακες βρίσκονται στα χέρια της αστυνομίας.

Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο «γυναικείο κεφάλι» που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση κατά τη γερμανική κατοχή.1 of 2 

«Γυναικείο Κεφάλι»
Η αφιέρωση του ζωγράφου στο πίσω μέρος του πίνακα

Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν του 1905 που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ», όπως ονομάζεται αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά. τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.

“Ανεμόμυλος” του Πιτ Μοντριάν

Εκτός από τους δύο πίνακες που βρέθηκαν, από την Εθνική Πινακοθήκη είχε κλαπεί ένα ακόμη έργο και συγκεκριμένα ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του 17ου αι που αποδίδεται στον Ιταλό Γουλιέλμο Κάτσια για το οποίο δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο από την αστυνομία.

Υπενθυμίζεται ότι η μεγάλη κλοπή των πινάκων είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012 .

Ο δράστης φέρεται να παραπλάνησε τον φύλακα με ψεύτικους συναγερμούς και κατάφερε να εισέλθει στο εσωτερικό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτηρίου, έκοψε με κοπίδι τους πίνακες από τις κορνίζες και διέφυγε.

Είχε επιχειρήσει να κλέψει άλλον έναν πίνακα, το «Τοπίο» του Μοντριάν και πάλι, αλλά έγινε αντιληπτός από φύλακα και παράτησε την προσπάθειά του στη μέση, αφήνοντας πίσω κι έναν χαρτοκόπτη.

Κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης κατέγραψαν τις κινήσεις του. Στην κλοπή φέρεται να εμπλέκεται και δεύτερο άτομο σε ρόλο τσιλιαδόρου.

Ο φύλακας είχε κάνει λόγο για έναν ψηλό και αδύνατο άνδρα, ο οποίος φορούσε σκούρα ρούχα αλλά δεν είχε καλύψει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του.

Η κλοπή αποκάλυψε τα κενά ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε εκτεθεί, χωρίς προστατευτικό υαλοπίνακα, χωρίς καν τζάμι, κρεμασμένος από μία πρόκα» είχε δηλώσει ο Μάνος Στεφανίδης, κριτικός τέχνης και πρώην επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης.