Πα. Μαρ 29th, 2024

Η παιδοκτονία ” λαβύρινθος ” και η σιωπή της κοινωνίας

Κοινοποίηση ειδήσεων

Γράφει η Φιορέλα – Μαριάννα Φεράϊ

Η παιδοκτονία ” λαβύρινθος ” και η σιωπή της κοινωνίας

Το άρθρο βασίζεται στη σχοινοτενή – μακροσκελή υπόθεση – της Πάτρας, που αφορά τα τρία μικρά παιδιά της οικογένειας Δασκαλάκη, για τα οποία γίνεται λόγος ότι ο αιφνίδιος θάνατός τους περιήλθε από ανθρώπινη παρέμβαση κι όχι από φυσικά αίτια, γεγονός που έχει σοκάρει και “παγώσει”το Πανελλήνιο και παραλλήλως, προβληματίσει, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα τρία μικρά αγγελούδια απεβίωσαν μέσα σε δύο χρόνια, λόγω γονιδιακών προβλημάτων, σύμφωνα με τα λεγόμενα της μητέρας τους.

Η μητέρα ” Μήδεια ” , όπως έχει χαρακτηριστεί από την κοινή γνώμη, κρίθηκε προφυλακιστέα, καθώς όλα τα στοιχεία γύρω από την υπόθεση κατέληγαν σε εκείνη, καθώς επίσης, βρισκόταν παρούσα σε κάθε θάνατο.

Εδώ και πέντε περίπου μήνες η κοινή γνώμη παρακολουθεί αδιαλείπτως τις εξελίξεις της υπόθεσης των τριών νεκρών παιδιών, της οικογένειας Δασκαλάκη. Συγκλονισμένο πλέον το Πανελλήνιο με την αποκάλυψη ότι η μητέρα ” Μήδεια της Πάτρας “, ονόματι Ρούλα Πισπιρίγκου, είναι η κύρια ύποπτος για τη δολοφονία της πρωτότοκης κόρης της Τζωρτζίνας, την οποία σκότωσε χορηγώντας της κεταμίνη, κατά τη διάρκεια της νοσηλείας της στο νοσοκομείο, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση.

Παράλληλα, διεξήχθησαν έρευνες από έμπειρους ιατροδικαστές και τις Αρχές για τους δύο αιφνίδιους θανάτους, της 6 μηνών Ίριδας και της 3,5 ετών Μαλένας, οι οποίες αποκάλυψαν ότι ο θάνατός τους οφείλεται σε εγκληματική ενέργεια, πιθανόν ασφυξία. Με τον όρο « σύγχρονη Μήδεια » που έχει καθιερωθεί, για εγκλήματα που αφορούν παιδοκτονίες, χαρακτηρίστηκαν, οι μητέρες που συμμετείχαν ως συνεργοί ή φυσικοί αυτουργοί στις δολοφονίες των παιδιών τους.

Το συγκεκριμένο έγκλημα με θύματα τρία παιδιά, πλέον χαρακτηρίζεται ως το έγκλημα του αιώνα, καθώς επίσης έχει προστεθεί στη μαύρη λίστα των φρικτών και ειδεχθών εγκλημάτων που έχουν σημειωθεί στη χώρα, με δράστες γονείς, γεγονός που δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά οι μαρτυρίες, τα ευρήματα, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, και τα γεγονότα οδηγούν στους πιθανούς παιδοκτόνους – ενόχους.

Στην Ελλάδα έχουν σημειωθεί πολλές παιδοκτονίες, με κύριους πρωταγωνιστές, γονείς, οι οποίοι θέλησαν να κόψουν το νήμα της ζωής των παιδιών τους με στυγερό και απάνθρωπο τρόπο, χωρίς όμως να θέλουν να γίνουν αντιληπτοί, προσπαθώντας με διάφορους τρόπους να “ρίξουν στάχτη” στα μάτια των Αρχών, πράγμα που από πλευράς τους πέτυχε για λίγο χρονικό διάστημα, αλλά στο τέλος απεδείχθησαν ένοχοι. Η ” Μήδεια ” της Πάτρας, η οποία είχε πάντα και μονίμως την ανάγκη της δημόσιας προβολής της, κατάφερε εν τελεί να “διαφημιστεί” με τον πιο φρικτό τρόπο, ως μια μάνα που σκοτώνει τα παιδιά της, αντί να σκοτώσει για τα παιδιά της, με σκοπό να πλησιάσει το σύζυγο και πατέρα των παιδιών της. Με λίγα λόγια, χτυπούσε στη ” φλέβα ” για μια σύντομη επιστροφή. Ωστόσο, η αρρωστημένη συμπεριφορά της ήταν επιφανής και εύληπτη, όμως το στενό οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον αδιαφορούσε πλήρως. Ίσως ο φόβος για την επιβολή ευθυνών ή του κοινωνικού στίγματος απομάκρυναν εκείνους που έβλεπαν αυτές τις παράξενες συμπεριφορές από το να δράσουν και να μιλήσουν.

Η μηδενική κοινωνική συνείδηση και η εθελοτυφλία έγιναν η αιτία – ασφυκτικού, αργού και βασανιστικού θανάτου – των τριών μικρών αγγελουδιών.

Ας αφήσουμε τη δικαιοσύνη να κρίνει και να ορίσει τις αρμόζουσες ποινές στα άτομα που εμπλέκονται σε αυτό το έγκλημα. Εμείς ως κοινή γνώμη, πρέπει πλέον να αναλογιστούμε, ο καθένας μας ξεχωριστά τις ευθύνες μας, σ’ αυτή την κοινωνία. Πρέπει να βάλουμε τέλος στα στερεότυπα τύπου « δεν πρέπει να μιλήσω γιατί θα στοχοποιηθώ, είναι δική τους υπόθεση, σιγά μην πάω να μπλέξω ». Πρέπει και έχουμε ως καθήκον να σπάσουμε αυτό το « φαύλο κύκλο » της κοινωνικής σιωπής, αδιαφορίας και μηδενικής συνείδησης, γιατί όλοι οφείλουμε να προστατεύσουμε το συνάνθρωπό μας, όταν βρίσκεται σε κατάσταση κινδύνου κι όχι να εθελοτυφλούμε.

Ας γίνουν τα χαμόγελα των τριών παιδιών, που χάθηκαν πρόωρα άνευ λόγου και αιτίας, τα σύμβολα για μια ριζική – ουσιαστική κοινωνική αλλαγή.