Πα. Απρ 26th, 2024

Άδειες και πινακίδες κυκλοφορίας μόνο μέσω ΚΕΠ ή ταχυδρομείου

Κοινοποίηση ειδήσεων

Μία ακόμα αλλαγή που θα επιφέρει ο νόμος 4530 (ΦΕΚ 59Α/2018) στην καθημερινότητά μας είναι ότι επιδιώκει να καταργήσει τις ουρές στα γκισέ των διευθύνσεων μεταφορών για οτιδήποτε θέλουμε να κάνουμε σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας και τις πινακίδες των οχημάτων.

Στο άρθρο 52 του ανωτέρω νόμου αναγράφεται:
1. Η κατάθεση, μαζικά ή ατομικά, αιτήσεων στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών όλης της χώρας για θέματα έκδοσης, χορήγησης, επανέκδοσης και ανανέωσης αδειών κυκλοφορίας, καθώς και για χορήγηση ή αντικατάσταση κρατικών πινακίδων οχημάτων πραγματοποιείται αποκλειστικά είτε μέσω ταχυδρομικών υπηρεσιών (συστημένη επιστολή ή ταχυμεταφορά) είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και δεν επιτρέπεται η αυτοπρόσωπη προσέλευση των πολιτών στις υπηρεσίες αυτές για την παραπάνω δραστηριότητα.

Να θυμίσουμε ότι στις 31 Οκτωβρίου του 2017 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης  σε συνέντευξη τύπου που έδωσε, είχε πει σχετικά με αυτό το άρθρο:

«•    Διαφάνεια και καταπολέμηση της διαφθοράς στη χορήγηση κρατικών πινακίδων
Διαφάνεια και καταπολέμηση της διαφθοράς στη χορήγηση κρατικών πινακίδων: Η κατάθεση μαζικά ή ατομικά αιτήσεων της Υπηρεσίας Μεταφορών κι Επικοινωνιών των Περιφερειών όλης της χώρας για θέματα εκδόσεως χορηγήσεως, επανέκδοσης και ανανέωσης αδειών κυκλοφορίας καθώς και για χορήγηση ή αντικατάσταση κρατικών πινακίδων οχημάτων, πραγματοποιείται αποκλειστικά είτε μέσω ταχυδρομικών υπηρεσιών, είτε μέσω ΚΕΠ και δεν επιτρέπεται η αυτοπρόσωπη προσέλευση των πολιτών στις Υπηρεσίες αυτές.
Αν πάτε σε αρκετές από τις Υπηρεσίες Συγκοινωνιών των Περιφερειών, ανθεί το επάγγελμα της διαμεσολάβησης μάλλον, είτε για συγκεκριμένα αυτοκίνητα για τους πολίτες τους μεμονωμένους είτε μαζικά για εισαγωγείς ή αντιπροσώπους. Επιχειρούμε λοιπόν να σταματήσει αυτή η διαδικασία της παράνομης «διαμεσολάβησης», επιχειρώντας να μην υπάρχει η επαφή που υπάρχει μέχρι σήμερα στα γνωστά γκισέ των Υπηρεσιών Μεταφορών των Περιφερειών».

Στο χτύπημα της «χαμηλού επιπέδου» διαφθοράς σκοπεύει επομένως η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία όμως δεν προβλέπεται να εφαρμοστεί «από αύριο» γιατί χρειάζεται Υπουργική Απόφαση για να καθοριστούν οι λεπτομέρειες εφαρμογής της, όπως γράφει παρακάτω το ίδιο άρθρο.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού καθορίζεται ο τρόπος εφαρμογής της παραγράφου 1, οι κατηγορίες των οχημάτων που εμπίπτουν σε αυτή, οι προθεσμίες διεκπεραίωσης των αιτήσεων, και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Στο ίδιο άρθρο επίσης προβλέπεται η δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος, με το οποίο θα γίνεται η διαχείριση όλων των σχετιζομένων με άδειες κυκλοφορίας και πινακίδες ζητημάτων, του οποίου όμως και αυτού ο χρόνος έναρξης και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.