Πα. Μάι 3rd, 2024

ΔΙΩΡΥΓΑ: Διάσταση απόψεων εργαζομένων και Διοίκησης σε θέματα αποκατάστασης ζημιών πρανών και καταπτώσεων

Κοινοποίηση ειδήσεων

Μετά από εκτενές ρεπορτάζ  του  Korinthostv.gr σχετικά με  τις συνεχόμενες και επικίνδυνες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων από τα πρανή της Διώρυγας  κάνει μια αναφορά  του προβλήματος από την έναρξη λειτουργίας της .

  Η γεωλογική σύσταση των πρανών της Διώρυγας είναι ανομοιόμορφη, με ποικιλία γεωλογικής συστάσεως εδαφών, που κόβονται από δεκάδες ρήγματα με κατεύθυνση από Ανατολών προς Δυσμάς και με οξεία γωνία σχετικά με τον άξονα της Διώρυγας. Αυτή η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα να παραμείνει η Διώρυγα κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Συνολικά, από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων. Η σημαντικότερη από τις καταπτώσεις αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων – και κράτησε τη Διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί εκατοντάδες μικρές και μεγαλύτερες καταπτώσεις, τις οποίες αντιμετώπισε η Εταιρεία με τον γνωστό σε όλους τρόπο, την εξυγίανση των πρανών με τα λεγόμενα κρεμαστά δηλ. με εργαζόμενους που με αεροπίστολα (compress air)  καθαιρούν τους  επικρεμάμενους  επικίνδυνους χωμάτινους όγκους  και στην συνέχεια με τους ιδιόκτητους πλωτούς γερανούς γίνεται η εξυγίανση του βυθού με την απομάκρυνση των χωμάτων που έχουν πέσει μέσα στο κανάλι.

Παρότι η πρόσφατη κατάπτωση είχε προβλεφθεί από την Τεχνική Υπηρεσία της Διώρυγας, με έγγραφα από το 2018, με προτάσεις για την αποφυγή της κατάπτωσης, αυτό δεν έγινε ποτέ και βλέπουμε ότι επιμελώς κρύβουν τους επικεφαλής της  Τεχνικής Υπηρεσίας της Διώρυγας για να αποκρύψουν τις ευθύνες τους.

Οι εργαζόμενοι στην Διώρυγα με έκπληξη βλέπουν να παρελαύνουν ειδικοί και να αποφαίνονται για την επικινδυνότητα της Διώρυγας, αντί να έχει αναλάβει δράση η Τεχνική Υπηρεσία για την αποκατάσταση της Διώρυγας και την διάνοιξη της για την Ναυσιπλοΐα.

Όλοι οι ειδικοί θα έλεγαν το ίδιο από το 1923 και δεν θα είχαμε την Διώρυγα σε λειτουργία.

Εξάλλου ο ιδρυτικός νόμος 1067/80 λέει στο 2ο Άρθρο του ότι ο σκοπός ύπαρξης της Α.Ε.ΔΙ.Κ. είναι η συντήρηση και βελτίωση της Διώρυγας και η εξασφάλιση της ομαλούς και συνεχούς λειτουργίας της.

Οι εργαζόμενοι απαιτούν να εφαρμοστεί ο ιδρυτικός νόμος και να σταματήσουν οι διερχόμενοι να ασχολούνται με την εργασία μας. Για την οποιαδήποτε παρέμβαση στην Διώρυγα η Τεχνική Υπηρεσία μπορεί να υποδείξει τους τρόπους και τις συνθήκες που μπορούν να εφαρμοσθούν, σύμφωνα με τις μελέτες και διαπιστώσεις που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια.