Από 45 έως 67 εκατ. ευρώ από πληρωμένους λογαριασμούς της ΔΕΗ έμειναν στα ταμεία των ταχυδρομείων!
Σε απίστευτο ύψος υπολογίζονται τα ποσά των πληρωμένων λογαριασμών της ΔΕΗ που έχουν παρακρατήσει τα ΕΛ.ΤΑ χωρίς να τα αποδώσουν στη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, το εύρος κυμαίνεται μεταξύ των 45 και των 67 εκατ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις προέρχονται από τρεις διαφορετικές πηγές. Από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αλλά και από αρμόδιες πηγές στους κόλπους των δύο εμπλεκόμενων επιχειρήσεων.
Η μεγάλη απόκλιση αποδίδεται αφενός στο ό,τι οι τελευταίες πλευρές συνυπολογίζουν και τα χρήματα, περίπου 20 εκατ. ευρώ, που είχαν παρακρατήσει επίσης τα ΕΛ.ΤΑ πέρυσι τον Μάρτιο. Κύκλοι του οικονομικού επιτελείου έχουν εικόνα για ποσά της τάξης των 45 εκατ. ευρώ, και κάνουν τους σχετικούς υπολογισμούς από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε και ξεκίνησαν ξανά τα Ταχυδρομεία να μην αποδίδουν στη ΔΕH τους πληρωμένους, εμπρόθεσμα, λογαριασμούς ρεύματος.
Άγνωστο παραμένει, βέβαια, αν τα χρήματα αυτά του περσινού Μαρτίου, έχουν αποδοθεί στη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού. Ή έστω αν έχουν αποδοθεί μερικώς.
Όπως και να χει, τα ποσά αυτά, σύμφωνα με άλλες πηγές, χρησιμοποιήθηκαν από τα ΕΛ.ΤΑ ως κεφάλαιο κίνησης, λόγω των τεράστιων προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν.
Άλλωστε και η ΔΕH σε ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα (10 Μαίου) αναφέρει: «Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕH μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής. Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις».
Από την άλλη μεριά η ΔΕH στερείται σημαντικών εσόδων, που έχει ανάγκη, προκειμένου να καλύψει δικές της υποχρεώσεις.
Η υπόθεση αυτή, πέραν της ταλαιπωρίας που υπέστησαν δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι καλούνται να αποδείξουν πως δεν είναι «ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες», εγείρει και ζητήματα ανταγωνισμού στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας. Πηγές θέλουν κύκλους της ΡΑΕ να προσανατολίζονται και στην παραπομπή της υπόθεσης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Κι αυτό καθώς και τα ΕΛ.ΤΑ δραστηριοποιούνται στη λιανική ρεύματος, αγοράζοντας ποσότητες ΝΟΜΕ. Αν λοιπόν, τα Ταχυδρομεία με την παρακράτηση των χρημάτων διευκολύνθηκαν στη συμμετοχή τους στις προηγούμενες δημοπρασίες τότε τίθεται το ερώτημα αν έχει νοθευτεί ο ανταγωνισμός.